Аналіз перспектив застосування епоксидного захисного покриття для несівних металоконструкцій засобів залізничного транспорту

Автор(и)

  • О.В. Фомiн Державний унiверситет iнфраструктури та технологiй, м. Київ
  • О.С. Козинка Державний унiверситет iнфраструктури та технологiй, м. Київ
  • О.С. Красулін Приазовський державний технічний університет, м. Дніпро
  • Д.С. Саченок Державний унiверситет iнфраструктури та технологiй, м. Київ

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2025-288-2-79-89

Ключові слова:

транспортна механіка, перевезення, вагони, рухомий склад, промисловість, автоматизація, ремонт, експлуатація, надійність

Анотація

В роботі було проаналізовано перспективи застосування епоксидного захисного покриття для несівних металоконструкцій для залізничного транспорту. Епоксидні смоли відіграють важливу роль у захисті, зміцненні та подовженні терміну служби несучих металоконструкцій, особливо в агресивних середовищах. Сучасні епоксидні покриття розробляються з урахуванням екологічних стандартів і менше шкодять навколишньому середовищу. Використання нанотехнологій дозволяє створювати покриття з кращими властивостями. Дослідження допоможуть знайти оптимальні покриття для різних типів залізничних засобів і умов їх використання, таких як холодний клімат або морські перевезення. Відповідність стандартам безпеки та довговічності є обов’язковою для експлуатації залізничного транспорту, тому важливо вивчати можливості використання епоксидних покриттів. Епоксидні покриття, які добре захищають від корозії, можуть значно подовжити термін служби вагонів, зменшити витрати на ремонт і заміну, а також знизити потребу в частому фарбуванні. Це важливо для вагонів, що перевозять небезпечні вантажі або пасажирів, де надійність конструкцій є особливо важливою. Був проведений аналіз існуючих технологій захисту металевих конструкцій залізничного транспорту від корозії та інших негативних впливів. Технологій захисту металевих конструкцій залізничного транспорту (вагони, платформи, цистерни, візки тощо) від корозії та інших негативних впливів (механічного зносу, вологи, хімії, УФ-випромінювання, вібрацій) Дослідження властивостей епоксидних матеріалів, їх переваг та недоліків у порівнянні з іншими типами захисних покриттів. Вивчення впливу факторів експлуатації залізничного транспорту (вібрації, температурні коливання, агресивне середовище) на довговічність епоксидних покриттів. Вивчення фізико-хімічних, механічних та антикорозійних властивостей епоксидних матеріалів, що застосовуються для покриття та захисту металевих конструкцій (особливо в галузі залізничного транспорту, мостобудування, промислових споруд). Аналіз методів нанесення епоксидних покриттів на металеві конструкції, а також оцінка їх економічної ефективності. Розробка рекомендацій щодо вибору та застосування епоксидних захисних покриттів для несінних металоконструкцій засобів залізничного транспорту. 

Посилання

1. Посохов І. М. Дослідження ринку вагонобудування України та конкурентоспроможності промислових підприємств залізничного транспорту на світовому ринку та ринку країн СНД. Вісник Нац. техн. ун-ту «ХПІ»: зб. наук. пр. Темат. вип.: Технiчний прогрес та ефективнiсть виробництва. Харків. 2015. № 60 (1169). С. 115-118.

2. Бараш Ю.С., Корженевич І.П., Мельянцова Ю.П. Вплив фінансово-економічної кризи на діяльність залізничного транспорту України. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. В. Лазаряна. 2009. Вип. 29. С. 212-220.

3. Квятковська Л.А., Кулінічев П.К. Формування моделі оцінки конкурентної позиції машинобудівного підприємства. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. Випуск 6 (Ч. 2). С.183-188.

4. Соляник Л.Г., Дубєй Ю.В. Оборотні активи машинобудівних підприємств: процеси відтворення й оптимізації структури: монографія / за ред. Л.Г. Соляник. Д. : НГУ, 2015. С. 391.

5. Отенко І.П., Полтавська Є.О.. Управління конкурентними перевагами підприємства. ХНЕУ, 2005. С. 212.

6. Бараш Ю.С., Корженевич І.П., Мельянцова Ю.П. Вплив фінансовоекономічної кризи на діяльність залізничного транспорту України. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. В. Лазаряна. 2009. Вип. 29. С. 212-220.

7. Дикань В. Л., Обруч Г. В. Визначення ефективності реалізації потенціалу конкурентоспроможності вагонобудівних підприємств. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2016. Вип. 56. С. 9-18.

8. Каличева Н.Є. Організація управління на підприємствах залізничного транспорту в сучасних умовах. Вісник економіки транспорту і промисловості. Збір наук. праць. Харків, УкрДАЗТ. 2014. № 45. С. 167-170.

9. Сосунов Н. Н. Пiдвищення ефективностi процесiв експлуатацiї та технiчного обслуговування рухомого складу у системi ремонтних пiдприємств галузi. Вiсник Схiдноукраїнського нацiонального унiверситету iм. В. Даля. Луганск. 2006. С. 219-223.

10. Jing Li et al. Reinforcement of graphene and its derivatives on the anticorrosive properties of waterborne polyurethane coatings. Composites Science and Technology.P. 30-37.2016.doi:https://doi.org/10.1016/j.compscitech.2016.04.017

11. Павленко В. М.. Дослiдження методiв випробування лакофарбового покриття на стiйкiсть до корозiї. Вiсник машинобудування та транспорту. 2023. №2 (18). С. 127–133. doi: https://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-18-2-127-133

12. Gorobchenko O., Fomin O., Gritsuk I., Saravas V., Grytsuk Y., Bulgakov M., Volodarets M. and Zinchenko D. Intelligent Locomotive Decision Support System Structure Development and Operation Quality Assessment. IEEE 3rd International Conference on Intelligent Energy and Power Systems (IEPS). Kharkiv, Ukraine. 2018. P. 239-243. doi:10.1109/IEPS.2018.8559487

13. Sergii V. Sagin, Sergii S. Sagin, Oleksij Fomin, Oleksandr Gaichenia, Yurii Zablotskyi, Václav Píštěk, Pavel Kučera. Use of biofuels in marine diesel engines for sustainable and safe maritime transport. Renewable Energy. 2024. 120221 ISSN 0960-1481 https://doi.org/10.1016/j.renene.2024. 120221

14. Sulim A.O., Fomin O.V., Khozya P.O., Mastepan A. Theoretical and practical determination of parameters of on-board capacitive energy storage of the underground rolling stock. Scientific Bulletin of National Mining University. 2018. Issue 5 (1), P.79-87. doi: 10.29202/nvngu/2018-5/8

15. Fomin O. , Sulym А., Kulbovsky I., Khozia P., Ishchenko V. Determining rational parameters of the capacitive energy storage system for the underground railway rolling stock. Eastern-European journal of enterprise technologies. 2018. 2/1(92). Р. 63-71. doi: 10.15587/1729-4061.2018.126080

16. Павленко В. М.. Новiтнi технологiї в екологiчно безпечних полiмерних покриттях: дослiдження, технологiї, перспективи. Вiсник машинобудування та транспорту. 2024. №1 (19). С. 85–94. doi: https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-85-94

17. Sagin, S.; Kuropyatnyk, O.; Sagin, A.; Tkachenko, I.; Fomin, O.; Píštěk, V.; Kučera, P. Ensuring the Environmental Friendliness of Drillships during their Operation in Special Ecological Regions of Northern Europe. J. Mar. Sci. Eng. 2022. 10, 1331. https://doi.org/10.3390/jmse10091331

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-12