Вплив експортної переорієнтації України на діяльність підприємств: маркетингові та управлінські аспекти

Автор(и)

  • В.І. Отенко Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
  • О.В. Птащенко Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
  • К.Ю. Корсунова Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
  • Д.М. Карталія Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-270-6-121-124

Ключові слова:

торговельна політика, маркетингова політика, експортна політика, міжнародний ринок, високотехнологічна продукція

Анотація

У статті визначено основні проблеми управління акціонерним товариством України в умовах розгортання кризи, спричиненої пандемією Covid-19, та окреслено напрями їхнього подальшого розвитку за умови проєвропейського вектору руху економіки України. Серед основних проблем, висвітлених у статті, – недостатнє фінансування державою та місцевою владою провідних промислових підприємств та відсутність актуальних європейських партнерів. Незважаючи на велику кількість праць, присвячених дослідженню різних аспектів управління підприємствами в умовах експортної переорієнтації України з 2013 року, необхідно констатувати, що й досі основними ринками збуту для промислових підприємств є країни-члени СНД. Тобто, за 7 років переорієнтації зі Сходу на Захід, на західну та Південну Європу, структура експорту України змінилась не суттєво. Встановлено, що на сучасному етапі потребує подальшого вдосконалення основний закон щодо експортної діяльності – Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність», який саме і регламентує умови постачання українських товарів за кордон.

Процес ринкової трансформації національної економіки України свідчить про те, що держава повинна приймати довгострокові, стратегічні рішення в умовах економічної нестабільності та відсутності належного фінансування. На сьогодні, під тиском деяких визначальних факторів відбувається комунікаційний  процес щодо стратегічного партнерства з ЄС і послаблення торгівельного зв'язку з країнами СНД та ЄЕС (Євразійський економічний союз).

Посилання

1. Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність» (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 29, ст. 377) [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/959-12#Text.

2. Фінансова звітність та аудиторські висновки [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://spetm.com.ua/index.php/ua/about-2/finansova-zvitnist.

3. Фонд державного майна ДП «Завод «Електроважмаш» [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.spfu.gov.ua/ua/documents/press-list/companies-archive/9882.html.

4. Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_011#Text.

5. АО «Завод «Електроважмаш» Географія поставок [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://spetm.com.ua/index.php/ua/about/geografiya-postavok.

6. Інвестиційна політика технологічного розвитку промисловості України // Економіст. – 2013. – С. 30–35.

7. Про засади внутрішньої і зовнішньої політики: Закон України від 01.07.2010р. №2411-VI [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2411-17.

8. Рудченко О. Управління державним сектором: проблеми та перспективи [Електронний ресурс] / О. Рудченко, М. Шкільняк // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2011. — Вип. 2 (5). — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2011/11royptp.pdf.

9. «Електроважмаш» перетворено в акціонерне товариство [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.spetm.com.ua/index.php/ua/news/elektrovazhmash-peretvoreno-v-aktsionerne-tovaristvo

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-10