Просторове мислення студентів при вивченні графічних дисциплін

Автор(и)

  • Л.В. Карпюк Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  • Н.О. Давіденко Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-272-2-23-28

Ключові слова:

мислення, графічні дисципліни, просторове уявлення, вправи, навчальний процес, методи дидактики, аналіз, синтез

Анотація

У статті розглядаються проблеми, які виникають у студентів при вивченні графічних дисциплін. В даний час найважливішою задачею перед вищими і середніми спеціальними закладами є завдання подальшого підвищення якості професійної підготовки студентів. Це передбачає широкопрофільну підготовку майбутніх фахівців та комплексний характер оволодіння сучасними теоретичними та прикладними знаннями, уміння застосовувати отримані знання на практиці, володіння необхідними навичками у суміжній галузі. Фахівець із вищою освітою, але без знань та навичок отримувати та обробляти графічну інформацію, може виявитися некомпетентним у професійній діяльності. Підготовленість студентів до графічної діяльності визначається комплексом набутих ними у процесі навчання знань, умінь репродуктивної та творчої діяльності, які у майбутньому визначають їх успішну професійну діяльність. Майбутній інженер повинен мати високий рівень загального і технічного інтелекту, добре розвинене просторове мислення, мати високий рівень теоретичних знань у сфері професійної діяльності. У системі підготовки фахівців інженерних спеціальностей одне з основних місць займають навчальні дисципліни «Інженерна графіка» та «Нарисна геометрія». Вони сприяють розвитку у майбутнього інженера просторового уявлення, логічного та конструктивного мислення, здібностей до аналізу та синтезу. Добре розвинене просторове уявлення та уява є необхідними умовами успішного засвоєння багатьох навчальних дисциплін. А дисципліни «Нарисна геометрія» та «Інженерна графіка» своїм змістом висувають високі вимоги до рівня розвитку просторових уявлень. У статті розкрито причини слабкого розвитку просторових уявлень у студентів першого курсу вузів. Пропонується використовувати як один із шляхів успішного розвитку просторових уявлень при вивченні графічних дисциплін розроблений підхід, що включає завдання, методи, способи та систему вправ, завдань і тестів. Кожна група вправ цієї системи спрямована на свідому та активну роботу студентів і вирішує певне завдання, що випливає з теоретичних основ розвитку просторових уявлень.

Посилання

1. Chopova N.V. Razrabotka sistemi uprazhnenii dlya razvitiya prostranstvennih predstavlenii studentov na zanyatiyah po inzhenernoi grafike. Nauka i sovremennost. 2010. № 2–2. Рр. 112-116.

2. Seabra R.D., Santos E.T. Developing the spatial visualiza-tion ability with a virtual reality tool for teaching descriptive geometry: A brazilian experience. Journal for Geometry and Graphics. 2013. No. 17 (1). Pp. 101-117.

3. Ernst J.V., Lane D., Clark A.C. Pictorial visual rotation ability of engineering design graphics students. Engineering Design Graphics Journal. 2015. No. 79 (1). Pp. 1-13.

4. Cvirkun L.O. Didaktichni pidhodi ta principi formuvannya proektno-konstruktorskoyi kompetentnosti u procesi vivchennya grafichnih disciplin. Pedagogika vish'oyi ta serednoyi shkoli. 2015. Vip. 44. Рр. 295-300.

5. Kushnarova N.M., Povechera I.V., Lyahovec G.M. Zasto-suvannya program komp’yuternoyi grafiki na urokah tehnologii z metoyu vizualizaciyi navchalnogo materialu. Visnik Nacionalnogo universitetu «Chernigivskii kolegium» imeni T.G. Shevchenka. Seriya: Pedagogichni nauki. 2019. Vip. 2. Рр. 142-148.

6. Gordon V.O., Semencov-Ogievskii M.A. Kurs nacher-tatelnoi geometrii: Uchebn. posobie dlya vtuzov / Pod red. V.O. Gordona i Yu.B. Ivanova. 24-e izd., ster. M.: Vissh. shk., 2000. 272 р.

7. Kondrateva T.M., Borisova A.Yu. Nachertate-lnaya ge-ometriya i inzhenernaya grafika: sb. zadach dlya studentov zaochnoi formi obucheniya. Razdeli 1, 2. M.: MGSU, 2013. 61 р.

8. Chen Y.C., Chi H.L., Hung W.H., Kang S.C. Use of tan-gible and augmented reality models in engineering graphics courses. Journal of Professional Issues in Engineering Education and Practice. 2011. No. 137 (4). Pp. 267-276.

9. Strelnikov V.Yu., Britchenko I.G. Suchasni tehnologiyi navchannya u vish'ii shkoli: modulnii posibnik dlya sluha-chiv avtorskih kursiv pidvish'ennya kvalifikaciyi viklada-chiv MIPK PUET. Poltava. 2013. 309 р.

10. Karpyuk L.V., Davydenko N.O. Modeling in AutoCAD for bachelors. Bicnik Skhіdnoukr. nac. un-tu іm. V. Dalya. 2020. № 1 (265). Рр. 25-28.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-15