Формування й реалізація інноваційної маркетингової політики підприємства

Автор(и)

  • Г.В. Гаврюшенко Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Старобільськ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-272-2-126-135

Ключові слова:

маркетинг, маркетингова політика, маркетингова стратегія, маркетингова інновація, інноваційна маркетингова політика підприємства

Анотація

У статті наголошено на тому, що маркетинг за своїм сутнісним змістом є теоретичною концепцією, що сприяє пристосуванню суб’єктів виробництва до роботи в умовах ринкової економіки. Маркетинг – це діяльність підприємств і закупівельних організацій в інтересах їх споживачів. Маркетинг передбачає задоволення потреб клієнта з вигодою для підприємства (фірми). Наголошено, що поетапне формування маркетингової політики передбачає: здійснення аналітичної діагностики підприємства та стратегічне передбачення (прогнозування) його розвитку; розробку комплексу маркетингу; забезпечення ефективної організації та дієвого управління маркетингом; формування економічно обґрунтованого бюджету маркетингу, контролю та оцінки маркетингової діяльності, що є платформою для прийняття управлінських рішень. Показано, що для підвищення ефективності діяльності підприємствам слід запроваджувати інноваційний маркетинг. Маркетингові інновації – це запровадження нового методу маркетингу, що передбачає значні зміни у дизайні чи упаковці товару, розміщенні товару, просуванні товару чи ціноутворенні. Наголошено, що для ефективної реалізації інноваційної маркетингової політики підприємствам необхідно впроваджувати маркетингову стратегію та проводити маркетингові дослідження щодо застосування новітніх методичних прийомів: опитування, спостереження, метод експертних оцінок та фокус-групи. Наголошено, що основою інноваційної маркетингової політики будь-якого підприємства є стратегія ціноутворення. Вибір правильної цінової стратегії – вершина стратегії розвитку підприємства. Відзначено, що існує дві протилежні цінові стратегії для встановлення ціни на новий продукт: цінова політика «зняття вершків»: встановлення навмисно завищеної ціни на новий товар, що необхідно для отримання надприбутку, що в короткі терміни окупає інвестиції, витрачені на розробку, виробництво та виведення товару на ринок, і цінова стратегія «проникнення на ринок», що полягає у встановленні навмисно заниженої ціни новий товар. Підкреслено, що поряд із загальними (традиційними) стратегіями ціноутворення для нового продукту та для продукту, що вже тривалий час існує на ринку, фірмам слід розглядати інноваційні стратегії ціноутворення, а саме: преміум-ціноутворення, в якому продавці встановлюють високу ціну протягом усього життєвого циклу продукту. Наголошено на тому, що важливим шляхом удосконалення інноваційної маркетингової політики підприємства є оптимізація витрат на маркетинг та рекламу. Для реалізації цієї мети необхідно запровадити систему оперативного отримання інформації про ефективність як окремих маркетингових заходів, так і маркетингової діяльності загалом. Основними етапами оцінки роботи маркетологів при впровадженні інноваційної маркетингової політики підприємства є: постановка завдань, оцінка результатів та підготовка програми коригувальних заходів, що допоможуть виключити виявлені негативні сторони роботи маркетингової служби.

Посилання

1. Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика. Київ: КНЕУ, 2000. 124 с.

2. Marketing innovation. Status Quo & Ausblick, Driver und Barrieren. URI: https://www.grin.com/document/275831

3. Рекламное мышле-ние. URI: https://www.marketing.spb.ru/lib-comm/reklmind.htm

4. Балабанова Л.В. Маркетинг торговельного підприємства: Навч. посіб. / Л.В. Балабанова. Донецьк: ДонНУЕТ, 2008. 620 с.

5. Marketing innovationURI: https://ceopedia.org/index.php/Marketing_innovation

6. Why Product Packaging Is Important To Your Marketing Strategy. URI: https://brandhause.com/why-product-packaging-is-important/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-15