Cтратегічне позиціонування підприємства на міжнародному ринку

Автор(и)

  • В.А. Вовк Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
  • O.М. Афанасьева Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-274-4-5-9

Ключові слова:

стратегія, стратегія позиціонування, стратегічне позиціонування, зовнішній ринок, міжнародні ринки

Анотація

В представленій работі розглянуто с особливості стратегічного позиціонування підприємств, що мають на меті вихід на зовнішні ринки.

Спираючись  на  узагальнені  положення  концепцій стратегічного  позиціонування  та  визначену  сутність  стратегічної  позиції,  можна  зробити  висновок  про  доцільність  врахування  позиції,  що відображуються  у  взаємовідносинах  з  основними  групами  учасників зовнішнього  оточення  підприємства:  конкурентів;  споживачів  або  клієнтів; постачальників;  інвесторів,  кредиторів,  партнерів;  держави.

Існує три основних способи виходу підприємства на міжнародні ринки: експорт, пряме інвестування та спільне підприємство. Підприємство саме обирає більш вигідний спосіб виходу на міжнародний ринок, тим самим оцінюючи свої сильні і слабкі сторони та прогнозує можливі прибутки і збитки. Для цього підприємство використовує критерії, за якими оцінює споживчу нішу, галузь, конкуруючі підприємства.

Після аналізу міжнародних ринків, для сучасного підприємства в умовах жортскої конкуренції, необхідною є розробка міжнародної стратегії збуту продукції.

Побудова каналу збуту на міжнародному ринку складається з шести етапів, пройшовши які підприємство зможе досягти значного успіху в напрямку зовнішньоекономічної діяльності. Визначаючи обов'язки партнерів, більшість відповідальності може бути збережена виробником, передана посередникам, кінцевим споживачам, спеціалізованим посередникам (консультант, рекламне агентство, транспортна компанія) або навіть поділена між учасниками каналу.

Доцільною стратегією з метою подальшого збільшення продажів на світовому ринку виступає розвиток місцевого виробництва і експорт продукції в інші країни. Це знижує небезпеку і потребу в фінансових ресурсах, а також дозволяє мінімізувати прямі інвестиції в іноземні компанії. В даному випадку, ця стратегія є найменш витратною і оптимальної за даних умов, рівні якості і виробництва. Якщо ж розглядати інші стратегії як можливі альтернативні варіанти, то слід звернути увагу на багатонаціональну стратегію, яка допомагає підприємству вийти на нові ринки, здійснивши при цьому необхідні зміни продукції для кожного окремого держави-споживача.

Посилання

1. Aaker D. Strategic management / D. Aaker; trans. with English edited by S.G. Bozhuk -St. Petersburg: Peter, 2007. -496p.

2. Aleksunin V.A. International marketing. - 3rd ed. - M.: Dashkov and K., 2005. - 716 p.

3. Hrebelnyk O.P. Basics of foreign economic activity / O.P. Hrebelnyk - Kyiv, Nauka, 2019. - 197 p.

4. Kotler F. Fundamentals of marketing: Translated. with English / E.M. Penkova – Novosibirsk: Nauka, 2009. – 736 p.

5. Kosharna P. S. Formation of the strategic toolkit of enterprise positioning: diss. Ph.D. ec. Sciences: 08.00.04 / Kosharna Polina Serhiivna – Kharkiv, 2015. – 225 p.

6. Ansoff matrix [Electronic resource].  Access mode: http://marketopedia.ru/97-matrica-ansoffa.html.

7. Ptashchenko O.V., Bozhkova V.V., Sager L.Yu., Sygina L.O. Transformations of marketing communication tools in conditions of globalization. Marketing and innovation management. 2018. No. 1. P. 73–82

8. Ptashchenko O. V. Use of marketing tools and benchmarking on the international market of high-tech products. Bulletin of the Khmelnytskyi National University. 2017. No. 6. Vol. 3 (253). P. 179–183

9. Reznikova N.V. Polarization and unevenness of economic development as a dominant feature of the modern stage of globalization / N.V. Reznikova, O.A. Ivashchenko // Investments: practice and experience. 2016. – No. 4 (February). - P.7-12.

10. Spivakovska T.V. Formation of marketing strategies of machine-building enterprises in the conditions of internationalization of markets / T.V. Spivakovska - K.: NTUU "KPI", 2009. - 13 p.

11. Forbes Global 2000 rankings, The World's Biggest Public Companies. Accessed on May 31, 2019

12. Helm, R. Internationale Markteintrittsstrategien: Einflussfaktoren auf die Wahl der optimalen Form des Markteintritts in Exportmärkte / R. Helm. – Lohmar; Köln: Eul, 1997.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-10