Використання багатопараметрового протиюзного датчика для реалізації максимальної сили тяги рухомого складу

Автор(и)

  • В.І. Могила Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  • M.O. Морнева Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  • М.В. Ковтанець Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-275-5-55-57

Ключові слова:

датчик, електронний прилад, сила тяги, юз, електротранспорт, ковзання, коефіцієнт зчеплення

Анотація

У статті розглянуто питання щодо використання протиюзного датчика для досягнення максимальної сили тяги. Юз - ковзання по опорній поверхні (дорозі, рейках) коліс транспортного засобу (трамваю, залізничного вагона), при якому лінійна швидкість поверхні коліс нижче швидкості опорної поверхні щодо транспортного засобу.

Юз спостерігається при гальмуванні, причиною юза є перевищення зусилля гальма над силою зчеплення колеса з опорною поверхнею.Для рейкових транспортних засобів рух юзом призводить до стирання заблокованих коліс у місці їх стикання з рейкою та появі на бандажі колеса плоскої ділянки.

Щоб забезпечити попередження юзу на  залізничному транспорті  застосовується регулювання гальмівного зусилля залежно від завантаження з допомогою вантажного авторежиму або використання систем та пристроїв протиюзного та протибуксувального обладнання одиниць транспортного складу. Система реалізації максимальної сили тяги за умовами зчеплення рейкових транспортних засобів з електричним приводом повинна мати пристрій виявлення юза.

Остаточний вибір коефіцієнта пропускання та постійної часу робиться таким чином, щоб система була менш схильна до коливань, а швидкість ковзання була максимально стійкою. Сучасні пристрої з використанням швидкодіючої електронної апаратури дозволять нетільки запобігти поломці коліс, але й підвищити коефіцієнт зчеплення на забруднених ділянках траси.

При заданих параметрах двигуна і тягового перетворювача коефіцієнт передачі і стала часу протибуксуючого пристрою вибирається за умови стійкості.

Остаточний вибір коефіцієнта передачі, сталої часу здійснюється таким чином, щоб система була якомога менш схильна до коливань, а швидкість ковзання була близька до максимально пружної.

Використання багатопараметрового протиюзного датчика дозволить отримати більш інформативний корисний сигнал, щоб розширити функціональні можливості датчика,  підвищити надійність його роботи, що сприятиме забезпеченню реалізації максимальної сили тяги рухомого складу залізниці.

Сучасні протиковзані пристрої з використанням швидкодіючої електронної апаратури дозволять не тільки запобігти поломці коліс, але й підвищити коефіцієнт зчеплення на забруднених ділянках траси.

Посилання

1. Bobyr, D.V., Hryshchenko, M.A., Serdiuk, V.N. Teoriia-lokomotyvnoitiahy / D.V. Bobyr, M.A. Hryshchenko, V.N. Serdiuk; UDUNT; NNI «Dniprov. in-tinfrastrukturyitransp.». – Dnipro, 2022. – 385 p

2. Ukraine’sRailwayOperatingRules. Kyiv, 2002. - 132 p.

3. CD-0058 Instructions on railway traffic and shunting ac-tivities on Ukrainian railways. Kyiv, 2005. - 462 p.

4. Development strategy of Ukrainian Railways JSC for 2019-2023. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/591-2019-%D1%80#Text

5. Multivariate antiskid sensor. Utility model patent No. 120241 dd. October 25, 2017. / Smyrnyi M. (UA); Mohyla V. (UA); Horbunov M. (UA); Kovtanets M. (UA). Bulle-tin No. 20, 2017.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-10