Економічна політика регулювання процесу цифровізації

Автор(и)

  • О. Ю. Кудріна Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка
  • І. В. Шишенко Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-276-6-20-25

Ключові слова:

цифровізація, економічна політика, регулювання, цифрові технології, стратегії управління

Анотація

Розвиток цифрового світу, де реєструється зростання індивідуальної та спільної діяльності, передбачає оцифровування для майбутнього технологічного вдосконалення, створює унікальні можливості для підвищення соціального та екологічного добробуту та подальшого вдосконалення глобальних стандартів життя, зберігаючи та покращуючи здоров’я навколишнього середовища для майбутніх поколінь. У той час як зростання цифрової економіки може підвищити продуктивність і принести користь місцевій і глобальній економіці, цифровізація також створює потенційні проблеми сталого розвитку, пов’язані з соціальним (руйнівний вплив цифрових технологій через вплив соціальних мереж на спосіб життя) та екологічним добробутом (управління природними ресурсами та турбота про майбутні покоління) завдяки автоматизації обробки інформації та надання послуг. Тому слід керувати процесом цифровізації, проте національні уряди залишаються в розбіжності щодо єдиної стратегії сприяння стійкій цифровізації для розвитку сьогодення без шкоди для потреб майбутніх поколінь (тобто соціальне та екологічне благополуччя). Незалежно від відповіді держави на цифрове управління та того, як воно формується політичними та інституційними реаліями, адаптивні підходи до управління необхідні для вирішення проблем економічної та соціальної стійкості, пов’язаних із різними проявами цифровізації. Швидкість прогресу, збільшення масштабів і складності цифрових систем створюють проблеми для уряду та промисловості щодо сприяння сталому цифровому зростанню та розвитку, зокрема, вони стосуються відповідального споживання та виробництва: великі дані, штучний інтелект і розподілені транзакції та обмін інформацією через технології. Метою статті є розглянути різні стратегії управління цифровізації, які можуть використовуватися для подолання нових викликів, спричинених такими технологіями, як штучний інтелект, цифрові технологій та великі дані.Незалежно від стратегії управління, застосованої певним урядом, стійка цифрова економіка за своєю суттю вимагатиме гнучких та адаптивних підходів до управління, які дозволять зацікавленим сторонам у промисловості, уряді та суспільстві загалом неодноразово коригувати свої найкращі практики та кодекси поведінки, щоб отримати переваги цифровізації без зайвих або неприйнятних ризиків чи втрат.Загалом, адаптивне управління вимагає співпраці промисловості, наукових кіл та неурядових установ для моніторингу цифрових послуг і визначення загроз, пов’язаних із цифровізацією.

Посилання

1. Гриньова В. М., Власенко В. В. Організаційні проблеми інноваційної діяльності на підприємстві: монографія. Харків: ВД «ІНЖЕК». 2005. 200 с.

2. Клюс Ю.І. Організаційно-інформаційне формування корпоративного управління інноваціями. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. № 6. URL: http://global-national.in.ua/issue-6

3. Козловський В. О. Інноваційний менеджмент: навч. посіб. Вінниця: ВНТУ. 2007. 210 с.

4. Пєтухова О. М. Формування системи управління інноваційною діяльністю підприємств. Наук. праці Нац. ун-ту харч. технологій. 2012. № 43. С. 174–180.

5. Bundesministerium für Wirtschaft und Energie (BMWi). G20 – Shaping Digitalization at Global Level; Organisation for Economic Co-Operation and Development: Paris, France, 2017. URL: https://www. de.digital/DIGITAL/Redaktion/EN/Dossier/g20-shaping-digitalisation-at-global-level.html.

6. De Croo A. Why Digital Is Key to Sustainable Growth; World Economic Forum: Cologny, Switzerland, 2015. URL : https://www.weforum.org/agenda/2015/03/why-digital-is-key-to-sustainable-growth/.

7. Estevez E., Janowski T., Dzhusupova Z. Electronic governance for sustainable development: How EGOV solutions contribute to SD goals? In Proceedings of the 14th Annual International Conference on Digital Government Research (Quebec City, QC, Canada, 17–20 June 2013). ACM: New York, NY, USA, 2013. Pp. 92–101.

8. Evangelista R., Guerrieri P., Meliciani V. The economic impact of digital technologies in Europe. Econ. Innov. New Technol. 2014. № 23. Рр. 802–824.

9. Hodgson C. Can the Digital Revolution by Environmentally Sustainable? The Guardian: London, UK, 2015. URL : https://www.theguardian.com/global/blog/2015/nov/13/digital-revolution-environmental-sustainable.

10. Irfan U. (2017). Bitcoin’s Price Spike Is Driving an Extraordinary Surge in Energy Use. Vox Media: New York, NY, USA. URL : https://www.vox.com/energy-and-environment/2017/12/2/16724786/bitcoin-mining-energy-electricity.

11. Kshetri N. The emerging role of Big Data in key development issues: Opportunities, challenges, and concerns. Big Data Soc. 2014. № 1.

12. Kuhlman T., Farrington J. What is sustainability? Sustainability. 2010. № 2. Рр. 3436–3448.

13. Organization for Economic Co-Operation and Development (OECD). Key Issues for Digital Transformation in the G20. Report Prepared for a Joint G20 German Presidency/OECD Conference 2017a. URL : https://www.oecd.org/g20/key-issues-for-digital-transformation-in-the-g20.pdf.

14. Organization for Economic Co-Operation and Development (OECD). Secretary-General’s Report to Ministers 2017. OECD Publishing: Paris, France, 2017.

15. World Commission on Environment and Development (WCED). Our Common Future; Oxford University Press: New York, NY, USA, 1987.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-10