Cистема цифрової торгівлі на глобальному ринку моди

Автор(и)

  • І. О. Шевченко Західноукраїнський національний університет

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-276-6-55-60

Ключові слова:

електронна комерція, цифрова комерція, діджиталізація, глобалізація, цифрова економіка, метавсесвіт

Анотація

В роботі проведено дослідження сегменту ринку модної електронної комерції, який включає B2C. В роботі  розкрито іноземний досвід електронної комерції моди шляхом вивчення показників та тенденцій он-лайн продажу.Представляючи ландшафт ринку моди, в дослідженні автором було розкрито ключових гравців на глобальному ринку моди. Використовуючи сервіси аналітики та соціальні медіа (Instagram, TikTok AgoraPulse  та Popsters), автором було проаналізовано обсяг і настрої дискусій у соціальних мережах  навколо різних тенденцій на ринку модної електронної комерції.Аналіз проводився на деяких основних ринках модної електронної комерції в різних регіонах і зосереджувався на таких ключових словах: «стійка модна електронна комерція», «сталі онлайн-магазини», «мода», онлайн-перепродаж», «етична модна електронна комерція» та «стійкий онлайн-бренд моди». В роботі автором виокремлено тенденції розвитку цифрової комерції на глобальному ринку моди шляхом аналізу брендів на Метавсесвіті та використання платформ соціальних мереж як засобу електронної комерції. Представлене дослідження дає розуміння сучасних тенденцій розвитку брендів та взаємозв’язок їх просування з розвитком цифрового інструментарію міжнародного маркетингу  та цифрової торгівлі в цілому. В роботі надано авторське бачення системи цифрової торгівлі на глобальному ринку моди, яка поєднує в собі взаємозалежність таких аспектів як: цифровий канал збуту, категорія та учасники, що створює ландшафт для виокремлених тенденцій. Мета дослідження полягає у запропонуванні системи цифрової торгівлі на глобальному ринку моди шляхом поєднання цифрового каналу збуту, категорії та учасників. В роботі використані такі методи дослідження, як аналіз – для всебічного розуміння розвитку брендів та сучасного цифрового ринку, синтезу – для узагальнення основних взаємозв’язків розвитку брендів на цифрових ринках, прогнозування та моделювання. В роботі з’ясовано, що саме розвиток  Інтернету  та умови цифровізації сприяли  еволюції шопінг-моделі на глобальному ринку. Електронна комерція в розрізі моди є частиною цифрової торгівлі на глобальних ринках та забезпечує сталий розвиток та глобалізаційні умови.

Посилання

1. OECD (2019), Going Digital: Shaping Policies, Improving Lives, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/9789264312012-en.

2. Eriksson N., Stenius M. Online grocery shoppers due to the Covid-19 pandemic - An analysis of demographic and household characteristics. Procedia Computer Science. 2022. Vol. 196. P. 93-100. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187705092102216X

3. Meeterenab M., Trincado-Munozac F., Tzameret H. R., Vorleye T. Rethinking the digital transformation in knowledge-intensive services: A technology space analysis. Technological Forecasting and Social Change. 2022. Vol. 179. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0040162522001639

4. Ni W. Online and Offline Integration Development of Yiwu Cross-border E-commerce in Digital Economy Era. Procedia Computer Science. 2022. Vol. 202. P. 307-312. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050922005750

5. Okorieac O., Russellb J., Cherringtonc R., Fisherd O., Charnleyc F. Digital transformation and the circular economy: Creating a competitive advantage from the transition towards Net Zero Manufacturing. Resources, Conservation and Recycling. 2022. Vol. 189. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0921344922005882#preview-section-snippets

6. Penga Y., Changqi T. Can digital transformation promote enterprise performance? —From the perspective of public policy and innovation. Journal of Innovation & Knowledge. 2022. Vol. 7. № 3. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2444569X22000385

7. Top eCommerce stores in 2021. eCommerceDB. URL: https://ecommercedb.com/ranking/stores/ua/all?page=1&pagesize=50&specialist=all&currency=USD

8. Дернова І.А., Боровик Т.М. Цифровізація економіки України в умовах пандемії: тенденції та напрями розвитку. ECONOMICS: time realities. 2022. № 1(59). URL: https://economics.net.ua/files/archive/2022/No1/22.pdf

9. Слобода А.О., Скоробогатова Н.Є. Аналіз впливу цифрової економіки на конкурентні переваги країни. Збірник наукових праць молодих вчених факультету менеджменту та маркетингу Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». 2020. №14.URL: http://ape.fmm.kpi.ua/article/view/205846

10. Шевченко І.О. Метавсесвіт як платформа цифрової торгівлі. V Міжнародна науково- практична конференція «Concepts and use of technologies in practice», Лондон, Великобританія. 2022. С. 74-77.

11. Shevchenko I. Management of the global competitiveness of companies in the field of electronic commerce in the conditions of digitalization Serhii Arefiev, Iryna Shevchenko, Ulyana Savkiv, Dmytro Hovsieiev, Yurii Tsizhma Journal of Theoretical and Applied Information Technology 28th February 2023. Vol.101. No 4 p. 1527-1537.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-10