Формування бізнес-процесів в арт-бізнесі як інструмент післявоєнного відновлення в Україні

Автор(и)

  • С.С. Добрунов Луганський національний університет ім. Т.Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-276-6-61-66

Ключові слова:

бізнес-процеси, арт-бізнес, фінансування, управління, інноваційні підходи, цифрові виклики, методи моделювання

Анотація

У статті проаналізовано стан бізнес-процесів в арт-бізнесі в Україні в воєнний період. Приділена увага розробці нових бізнес-процесів, направлених на розвиток арт-бізнеса. Проведено висвітлення нових бізнес-процесів в системі арт-бізнеса.

Метою статті є надання механізмів формування бізнес-процесів в арт-бізнесі в Україні в післявоєнний період.

Зазначено, що інструмент післявоєнного відновлення в Україні - це комплексні рішення для відновлення, що допомагають швидко та ефективно відновлювати бізнес-процеси в арт-бізнесі. Розробка нових бізнес-процесів як відповідь на цифровий виклик є особливо актуальною в умовах воєнних дій в Україні.  За останні місяці музеї, архіви та інші культурні установи зробили гарний старт в оцифруванні культурної спадщини  колекцій та розвитку цифрових сервісів на базі нових бізнес-процесів.

Наведено концепцію формування бізнес-процесів для  подолання критичних моментів в системі арт-бізнеса. Концепція спілкування, доходу, зростання, конфігурацій та співпраці.

В статті проаналізовано формування нових хвиль управління, яка названа як реінжиніринг бізнес-процесів, спрямований на зміну погляду на бізнес-процес роботи, то як велася робота і радикально впорядкувати весь ланцюжок дій у напрямі підвищення ефективності та клієнтоорієнтованості. Використовуючи інформаційні технології як засіб реалізації, арт-компанії мають намір змінити загальну структуру бізнес-процесів замість оптимізації окремих функцій та підрозділів.

В статті зроблено висновое про те, що в Україні формується нова хвиля управління, названа як реінжиніринг бізнес-процесів, спрямований на зміну погляду на бізнес-процес роботи, то як велася робота і радикально впорядкувати весь ланцюжок дій у напрямі підвищення ефективності та клієнтоорієнтованості.

Аналіз існуючих методів моделювання бізнес-процесів, дав можливість створитии нові методи  для проектування робочих та інформаційних процесів. Ці методи мають бути орієнтовані на подання бізнес-процесів як детерміновані послідовності процесів потоку управління. Креативність у бізнес-контексті означає генерацію ідей, які є як новими, так і можуть бути цілеспрямовано перетворені на продукти та процеси. Зроблено висновок про те, що при моделюванні процесів потрібно врахувати жорстке структурування робочих процесів. 

Представлені у статті підходи дають можливість застосовувати бізнес-процеси, що дозволить приймати аргументовані економічні та управлінські рішення, обирати нові напрями в роботі в системі арт-бізнеса.

Посилання

1. Данні українського культурного фонду [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://uaculture.org/.

2. Пароваткина А. Арт-ринок під час війни: погляд Павла Гудімова / А. Пароваткина. // Дзеркало тижня. – 2014. – С. 16.

3. Драгович-Шешич М. Экономика культуры. Маркетинг организаций культуры / М.Драгович-Шешич // Артме-неджер. — 2002. — № 2. — С. 3—7.

4. Галуцкий Г.М. Основы финансов и финансирование ку-льтурной деятельности / Г.М. Галуцкий. — М. : Ассоц. экономики, науки и техники в сфере культуры, ин-форм. и досуга, 1996. — 223 с

5. Песоцька Е.В. Маркетинг услуг / Є.В. Песоцька. — СПб. : Питер, 2000. — 296 с.

6. Гройс Б. Язык денег / Борис Гройс // Художественный журнал. — М., 2003. — № 47. — С. 13—17.

7. Herrero M. Auction rituals and emotions in the art market / M. Herrero. — UK : University of Plymoth, 2010. – 10 p.

8. Kuspit D. Art Values or Money values: An Analysis of Art Prices in 2006 / D. Kuspit. — New York, 2007. — 13 p.

9. Goodwin J. The Essential Guide for collectors and investors / J. Goodwin. — USA : Kogan Page, 2010. — 448 p.

10. Вишеславський Г. Художні процеси у сучасному мис-тецтві України 1990-х рр. / Г. Вишеславський // Сучасне мистецтво : науковий збірник. — К., 2008. — Вип. V. — С. 7—62.

11. Булавіна Н. Нове розуміння актуального мистецтва / Наталія Булавіна // Сучасне мистецтво : наук. зб. / Ін-т проблем сучас. мис-ва Акад. мис-в України. — К. : Ак-та, 2005. — Вип. 4. — С. 13—17.

12. Бровко М. Методологічні аспекти дослідження фено-мена активності мистецтва / М. М. Бровко. // Гумані-тарний часопис. Київ.. – 2004. – №1. – С. С. 14–23.

13. Хармон П. и Гарсия Дж . (2020г.), «Состояние управ-ления бизнес-процессами в 2020г.», BPTrends, доступно по адресу: http://www.bptrends.com/bpt/wp-content/uploads/2020-BPM- Обзор.pdf.

14. Ли Дж. , Винер Г. и Пентланд Б. ( 2008г. ) , «Грамма-тика процесса как инструмент проектирования биз-нес-процессов»,MIS Quarterly, Vol. 32№4, с. 757.

15. Іванців О. Метафорічна модель «Бізнес-це мистецтво» як засіб формування корпоративного іміджу. / Іванців О.. // Культура і сучасність. – 2013. – №5. – С. 151–156

16. Remco Kossen. Collaboration and Business Models in the Creative Industry, Exploring heterogeneous collaborations [Електронний ресурс] / Remco Kossen, Peter van de Poel, Isabelle Reymen // Technische Universiteit Eindhoven – Режим доступу до ресурсу: http://www.item-eindhoven.org/images/pdf/Report_IIPCreate_project.pdf.

17. John Street. Collective Management Organizations, Creativity and Cultural Diversity [Електронний ресурс] / John Street, Dave Laing, Simone Schroff // CREATe Working Paper 2015/03. – 2015. – Режим доступу до ре-сурсу: https://zenodo.org/record/17860/files/CREATe-Working-Paper-2015-03.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-10