CAD – системи та принципи наочності при вивченні технічних дисциплін
DOI:
https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-273-3-7-11Ключові слова:
графічні дисципліни, дидактичні принципи, принцип наочності, засоби наочності, CAD-системи, тривимірне моделювання, стандарти, конструкторська документація, проектуванняАнотація
У статті розглядаються питання та проблеми графічного навчання студентів, з якими вони зустрічаються під час вивчення технічних дисциплін. У сучасних умовах в технічних вишах необхідний новий якісний підхід до графічної підготовки студентів різних рівнів навчання. До підготовки фахівців машинобудівної галузі висуваються підвищені вимоги. Реалізація цих вимог за умовами системи традиційної освіти пов'язані з певними труднощами. Впровадження інформаційних технологій (у тому числі 3D моделювання) в навчання дозволяє досить швидко розробляти та пропонувати студентам різноманіття варіантів індивідуальних завдань за великою кількістю тем з урахуванням рівня початкової геометричної, графічної та комп'ютерної підготовленості студентів. Рівень складності індивідуальних завдань повинен бути таким, щоб викликати у студента потребу до початку роботи на комп'ютері проаналізувати та оптимізувати окремі етапи вирішення поставленого завдання. Також у статті показана важливість використання дидактичного принципу наочності щодо графічних дисциплін, представлено класифікацію засобів наочності. Розглянуто теоретико-методичні аспекти більш повного застосування дидактичних можливостей наочних засобів навчання як нереалізованого потенціалу у справі вдосконалення викладання графічних дисциплін, оволодіння методикою їх раціонального використання. Проблеми, що стосуються наочності щодо графічних дисциплін були актуальні завжди, оскільки нарисна геометрія, інженерна графіка і комп'ютерна графіка вивчають форму, розміри та взаємне розташування різних предметів у просторі. Особливості проектування виробів машинобудування вимагають якісної підготовки фахівців, які володіють сучасними інформаційними технологіями. У статті також розглядаються методи організації навчального процесу з використанням комп'ютерних технологій та обґрунтовується необхідність застосування CAD – систем з метою підвищення наочності та якості при вивченні графічних дисциплін у підготовці фахівців технічних вузів. Принцип роботи сучасних CAD-систем заснований на застосуванні однакових прийомів створення 3-х вимірних моделей та отримання креслеників. Це дає можливість організувати навчання студентів на базі одного пакета, і при цьому небезпідставно вважати, що вони зможуть працювати з іншими аналогічними пакетами. Роль сучасних систем автоматизованого проектування активно зростає, тому важливо використовувати САПР у навчальному процесі майбутніх бакалаврів з механічної інженерії. В першу чергу це стосується аналізу на основі CAD-систем, які разом з класичними дисциплінами забезпечують більш наочне, глибоке та якісне засвоєння навчального матеріалу студентами. Крім того, всебічні знання, здобуті на основі САПР, дозволяють перемагати у конкурентній боротьбі на ринку праці. CAD-модулі знайшли широке використання для 2D- та 3D-моделювання.
Посилання
1. Избранные педагогические сочинения: в 2-х т. / Коменский Я.А. и др.; М.: Педагогика, 1982. Т. 2. 576 с.
2. Ушинский К.Д. Педагогические сочинения: в 6-ти т. Т. 2. М., 1988. С. 30
3. Волошинов С.А.Реалізація дидактичного принципу наочності в алгоритмічній підготовці студентів засо-бами інформаційно-комунікаційного педагогічного середовища. Інформаційні технології в освіті. 2011. № 10. С. 173—182.
4. Карпюк Л.В. Інженерна графічна освіта у вищому на-вчальному закладі. Освіта і наука у мінливому світі: проблеми та перспективи розвитку: матеріали ІІІ Мі-жнародної наукової конференції, 26-27 березня 2021 р. / Дніпровський нац. ун–т ім. Олеся Гончара. Дніпро. Частина І. С. 12-14.
5. Карпюк Л.В. Графічне просторове уявлення при ви-вченні технічних дисциплін. Международная научно-практическая конференция Priority directions of science and technology development: матеріали Міжнар. наук.-практ. конференції, 24 – 26 січня 2021 р. Киев, 2021. С. 412-418
6. Карпюк Л.В., Давіденко Н.О. Інформаційні технології в інженерній графіці. Bicник Східноукр. нац. ун-ту ім. В. Даля. 2020. № 1 (265). С. 29-32
7. Большаков В.П., Тозик В.Т., Чагина А.В. Инженерная и компьютерная графика: учебник для ВУЗов. СПб. БХВ-Петербург, 2013. 288 с.
8. Karpyuk L.V., Davydenko N.O. Modeling in AutoCAD for bachelors. Bicник Східноукр. нац. ун-ту ім. В. Даля. 2020. № 1 (265). С. 25-28
9. Karpyuk L.V., Davydenko N.O. Computer practice in engineering graphics / Комп'ютерна практика в інжене-рній графіці. Bicник Східноукр. нац. ун-ту ім. В. Даля. 2020. № 4 (260). С. 29-33
10. Карпюк Л.В., Башкатов Є.М. Використання CAD-систем в курсі «Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка». Майбутній науковець – 2020 : матеріали всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю 4 груд. 2020 р., / Східноукраїнський нац. ун-т ім. В. Даля. Сєвєродонецьк, 2020. С. 95-97.