Основні фактори, що мають вплив на раціональне обслуговування підприємств магістральним залізничним транспортом
DOI:
https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-273-3-80-86Ключові слова:
залізничний транспорт, передаточний потяг, транспортне обслуговування, вантажні операції, добовий вагонопотокАнотація
Злагоджена робота магістрального та промислового залізничного транспорту є вирішальним чинником забезпечення якісного транспортного обслуговування підприємств. Метою представленої роботи є дослідження впливу різних факторів на раціональне обслуговування підприємств магістральним залізничним транспортом для забезпечення економічної доцільності використання як вагонів загальномережевого парку, так і всіх технічних пристроїв вантажного комплексу. Для досягнення мети в статті проведено аналіз взаємодії станцій примикання транспорту та машинобудівних заводів, який дозволив серед різноманіття факторів, що найбільше впливають на раціональне транспортне обслуговування основного виробництва, технічне оснащення транспорту підприємств та величину простою вагонів загальномережевого парку виділити домінуючі, на основі яких здійснюватиметься оптимізація роботи комплексу. Ступінь впливу цих факторів на якість транспортного обслуговування машинобудівних заводів визначають переважно технічні та технологічні параметри. При цьому, особливу увагу приділено економічним чинникам, а саме: вибору оптимальних рішень з розробки раціонального способу організації роботи на стику магістрального та промислового транспорту, який зводиться до того, щоб забезпечити необхідний виробничий ефект із мінімальною витратою матеріальних та грошових коштів, а також впливу диспетчерського апарату на хід перевізного процесу, нерівномірності надходження вагонів під вантажні операції та технологічному процесу основного виробництва. Також отримано формули для розрахунку оптимальної величини передаточного потягу та встановлення оптимального інтервалу подачі вагонів із зовнішньої мережі на підприємство та досліджено залежності зміни оптимального інтервалу подачі вагонів із зовнішньої мережі на під’їзну колію і складу передаточного потягу від величини немаршрутизованого добового вагонопотока, які можуть бути використані при розробці нормативів роботи станції примикання та залізничного транспорту машинобудівних заводів за єдиною технологією та укладання договорів на експлуатацію їх під'їзних колій.
Посилання
1. Обсяги перевезених вантажів за видами транспорту. URL:http://www.ukrstat.gov.ua/(дата звернен-ня25.01.2022 р.).
2. Показники вантажних перевезень. URL:https://www.uz.gov.ua/cargo_transportation/general_information/indicators_of_transit/(дата звернення25.01.2022 р.).
3. Заверкін А.В., Сергієнко О.В., Марченко Д.М., Кузь-менко С.В. Методика інтенсифікації перевізного про-цесу на залізничному транспорті. Наукові вісті Далівського університету, 2020. № 19. DOI: https://doi.org/10.33216/2222-3428-2020-19-5 [Електронне видання URL: http://nvdu.snu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/12/2020_19_7.pdf].
4. Кузьменко С.В., Сергієнко О.В., Заверкін А.В. Дослі-дження технології обслуговування під’їзних колій промислових підприємств з метою скорочення експлуатаційних витрат. Наукові вісті Далівського уні-верситету, 2021. № 20. DOI: https://doi.org/10.33216/2222-3428-2021-20-8 [Електронне видання URL: http://nvdu.snu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/03/2021_20_10.pdf].
5. Рекомендації з техніко-економічних розрахунків окремих показників експлуатаційної роботи залізниць – Київ, 2002. 64 с.
6. Шаповал Г.В. Вибір оптимальної стратегії взаємодії вантажної станції та підїзних колій / Г.В. Шаповал, О.Ю.Резніченко // Зб. наук. пр. УкрДАЗТ, 2014. Вип. 146. С. 71 – 75.
7. Мироненко В.К. Визначення оптимального місця кон-центрації технічної переробки місцевого вагонопотоку в розвинених залізничних вузлах за критерієм мінімізації часу / В.К. Мироненко, В.І. Мацюк // Транспортні системи і технології: зб. наук. пр. Держ. екон.-техн. ун-ту трансп., 2012. № 6 (230). С. 17 – 22.
8. Пасічник В.І. Управління економікою експлуатаційної роботи залізниць України: навч. пос. К.: Основа, 2005. 376 с.
9. Лаврухін О.В. Аналіз основних показників експлуата-ційної роботи залізничного транспорту в умовах вико-нання контактного графіку станцій / О.В. Лаврухін, А.М. Кіман // Зб.наук.пр. Дон. інст. залізн. трансп., 2013. Вип. 36. С. 15 – 19.
10. Карачарова К. А. Формування концептуального підхо-ду до управління витратами підприємств залізничного транспорту / К. А. Карачарова, Т.С. Павленко // Вісник економіки транспорту і промисловості, 2015. №49. С. 239–242.