Цифровий маркетинг як напрямок удосконалення комунікаційних взаємодій зі споживачами

Автор(и)

  • Т.Ю. Зінченко Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  • Н.О. Держак Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-270-6-115-120

Ключові слова:

цифровий маркетинг, Інтернет-маркетинг, цифрові комунікації, веб-сайти, соціальні мережі, Інтернет, офлайн-середовище

Анотація

В статті розглядаються основні сучасні інструменти цифрового маркетингу в сфері сервісів доставки продуктів, товарів і готової їжі. Особлива увага приділяється тому, як коронавірусна пандемія вплинула на розвиток онлайн-ритейлу, де торгівля здійснюється через Інтернет.

Без використання цифрового маркетингу, який з нашого поглядуявляє собою інструменти комунікацій зі споживачем та здійснюються за допомогою сучасних цифрових каналів зв’язку, не можливо розраховувати на результат. Було розглянуто особливості та прояв інтегрованих маркетингових комунікацій в різних омніканальних засобах таких, як смартфони, комп’ютери, планшети, телебачення, радіо, цифрові екрани. Крім того, цифровий маркетинг має своє втілення і в офлайн каналах у вигляді посилань на електронні ресурси і qr-кодів.

У якості рекомендацій пропонується створювати спецпроекти – це комплексна інтеграція бренду, яка виходить за рамки стандартних форматів. Наприклад, можна створити спецпроект, присвячений Новому року. З точки зору маркетингу можна виявити, які продукти необхідно продати, які зараз існують проблеми із замовленнями, яке потрібне охоплення аудиторії тощо. З точки зору рекламної комунікації, бренди можуть запустити велику акцію і залучити до співпраці партнерів.

Розглянуто приклади просування системи доставки продуктів харчування, які існують на нинішньому ринку. Одним з найбільш відомих і ефективних способів комунікації зі споживачами залишається відео-контент: на телебаченні та в Інтернеті.

Іншими важливими інструментами для комунікації зі споживачем в онлайн і офлайн-середовищі є: контекстна реклама, таргетована реклама, SMM, е-mail-маркетинг, аутдор-реклама, пуш-повідомлення, SMS, QR-коди. Проаналізуємо, які сучасні інструменти та канали використовують українські онлайн-сервіси швидкої доставки. Об'єктами досліджень стали – Rocket і Glovo.

Карантин зіграв для національного рітейлу роль каталізатора, прискоривши тренди, що вже існують в інших розвинених країнах. Виявилося, що інструменти, потрібні для зручних покупок онлайн, в українців уже є: банківські додатки з кредитними пропозиціями, можливість перераховувати гроші з карти на карту, швидкий мобільний Інтернет.

Цифровий маркетинг передбачає персоналізований підхід, а це означає, що ви повинні мати уявлення про потреби, переваги, інтереси та інші дані вашого потенційного клієнта.

Ключові слова: цифровий маркетинг, Інтернет-маркетинг, цифрові комунікації, веб-сайти, соціальні мережі, Інтернет, офлайн-середовище

Посилання

1. DigitalMarketing / Ingate. URL: https://promo.ingate.ru/seo-wikipedia/digital-marketing/.

2. Алексєєва О. А., Чумаченко Р. Г. Основні інструменти та перспективи розвитку digital-маркетингу / О. А. Алексєєва, Р. Г. Чумаченко // Пенза: «Наука та просвіта». 2018. С. 110-114.

3. Головіна В. В. Digital технології в менеджменті подієвих комунікацій // Сучасні наукові дослідження та інновації, 2013. № 6. URL: http://web.snauka.ru/issues/2013/06/25119

4. Дубова Е. Як не розчаруватися в SMM: інструкція для підприємців // Cossa.ru, 2016. URL: https://www.cossa.ru/152/129405/.

5. Кривоносов А. Д. Інтегровані комунікації в digital-епоху / А. Д. Кривоносов // Краснодар: КГУФКСТ. 2016. Том 1. С. 93-96.

6. Москальов Ю. А. Ефективність рекламної діяльності / Ю. А. Москальов // Волгоградський державний технічний університет, 2019, 48 c.

7. Окландер М.А., Романенко О.О. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від Інтернет-маркетингу / М.А Окландер, О.О Романенко // Економічний вісник НТУУ «КПІ», 2015. №12. С. 362-371

8. Рябова О. В., Михайлюк А. В. Інтеграція традиційних медіа в інтернет-середовище, як інструмент інновацій в медійній рекламі / О. В. Рябова, А. В. Михайлюк // Cанкт-Петербурзький національний дослідницький університет інформаційних технологій, механіки і оптики, 2017. №1. С. 10-13

9. Савлюк Л. Digital-реклама – більше креативу та інтерактиву / Л. Савлюк // Sostav.ru, 2012. - Режим доступу: https://www.sostav.ru/columns/trandinmarketing/2012/digital_reklama/.

10. Шмідт Е., КоенДж. Новий цифровий світ / Е. Шмідт, Дж. Коен. - ТОВ «Манн, Іванов і Фербер», 2013. - 251 с.

11. Щередіна А.О., Трашкова Х.М. Маркетинг територій через канали цифрового маркетингу / А. О. Щередіна, Х. М. Трашкова // Омський державний технічний університет, 2018. С. 90-94.

12. Як QR-код може допомогти офлайн-просуванню в 2019 році // VC.ru, 2019. - URL: https://vc.ru/marketing/65269-kak-qr-kod-mozhet- pomoch-oflayn-prodvizheniyu-v-2019-godu.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-10