Контакт гребеня колеса з бічною поверхнею рейки і опір руху при реалізації тягового моменту колесом локомотива

Автор(и)

  • І.О. Кириченко Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, м. Сєвєродонецьк
  • О.Л. Кашура Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, м. Сєвєродонецьк

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-268-4-59-61

Ключові слова:

рейковий транспорт, знос, гребень, взаємодія, сила тяги, величина ковзання

Анотація

Стаття присвячена актуальному питанню ефективності роботи рейкового транспорту, а саме - технічного удосконалення засобів тяги – локомотивів, моторних вагонів. При дослідженні зчіпних властивостей локомотивів на рейковому шляху виключається практично повністю небезпека, що виникає від неадекватності умов експерименту та рядової експлуатації. Але недоліками таких експериментів є значні витрати коштів, часу і головне, складність виділення для дослідження впливу якогось одного фактору. В  теорії тертя кочення основною характеристикою є залежність між силою тертя зчеплення і величиною швидкості відносного ковзання контактуючих поверхонь.

Посилання

1. Вериго М.Ф., Коган А.Я. Взаємодія шляху і рухомого складу. / Под ред. М.Ф. Вериго. - М.: Транспорт, 1986. - 559 с.

2. Голубенко А.Л. Сцепление колеса с рельсом. – К.: ВИПОЛ, 1993. - 448 с.

3. Кириченко І.О., Кашура О.Л. Забезпечення ефективності та безпеки перевезень зменшенням зносу в парі тертя колесо-рейка.- Вісник Східноукраїнського нац. ун-ту ім. В. Даля [Наук. журнал]. - №19(207) Ч.1, 2020.- С.171-175.

4. Бартенєва Л.І., Нікітін В.Є. Технологія комплексного зниження зносу гребеня колеса і рейки c допомогою пересувних рельсосмазиватели // Залізниці світу. - М .: 2004. - №1. с. 62-65

5. Богданов В.М., Захаров С.М. Сучасні проблеми системи колесо-рейка // Залізниці світу. - 2004. - № 1. - С. 57-62.

6. G.Basov, N.Gorbunov, A.Kashura, S.Popov The modeling of the heat processes in the pair wheel flange-rail // "Modern Electric Traction in Integrated XXI st century Europe", Poland, Warsaw. - 2005.

7. Fomin O., Lovska A., Gorobchenko O., Turpak S., Kyrychenko I., & Burlutski O. / Analysis of dynamic loading of improved construction of a tank container under operational load modes //EUREKA: Physics And Engineering ". – 2019. - №2– p.61-70.

8. Ю.А. Розенберг. Вплив мастил на довговічність і надійність деталей машин. М., «Машинобудування», 1970, 315 стор.

9. Мастило заводського обладнання. /І.І. Міхєєв, Г.І. Попов. - М .: «Машинобудування», 1967.

10. Лужний Ю.М., Попов В.А., Студентова В.Ф. Втрати енергії і їх роль при реалізації зчеплення коліс з рейками // Тертя, знос та мастильні матеріали / Праці доп. Міжнар. наук. - техн. конфер., Ташкент, 22-26 травня 1985р. - М., 1985. - Т.1. - С.133-138.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-03