Дослідження наванаженості несучої конструкції напіввагона при взаємодії з грейферним ковшем
DOI:
https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-268-4-94-99Ключові слова:
транспортна механіка, напіввагон, несуча конструкція, міцність, навантаженість конструкції, збереженняАнотація
В матеріалах статті проведено визначення навантаженості несучої конструкції напіввагона при розвантаженні грейферним ковшем. Для забезпечення міцності верхнього обв’язування несучої конструкції напіввагона при ударній взаємодії з грейферним ковшем запропоновано впровадження в нього пружньо-в’язкого матеріалу, наприклад, еластоміру. З метою обґрунтування запропонованого рішення проведено розрахунок на міцність несучої конструкції напіввагона. При цьому використаний метод скінчених елементів, реалізований в програмному комплексі SolidWorksSimulation. Результати розрахунку підтвердили доцільність запропонованого заходу. Проведені дослідження сприятимуть зменшенню пошкоджень несучих конструкцій напіввагонів, а також підвищенню ефективності їх експлуатації.
Посилання
1. Pavol Šťastniak. Investigation of strength conditions of the new wagon prototype type Zans / Pavol Šťastniak, Marián Moravčík, Lukáš Smetanka // MATEC Web of Conferences. – 2019. – Vol. 254. 02037. https://doi.org/10.1051/matecconf/201925402037
2. Svetoslav Slavchev. Static strength analysis of the body of a wagon, series Zans / Svetoslav Slavchev, Valeri Stoilov, S. Purgic // Journal of the Balkan Tribological Association. – 2015. – Vol. 21(1). P. 49-57.
3. Harak S. S. Structural Dynamic Analysis of Freight Railway Wagon Using Finite Element Method / Harak S. S., Sharma S. C., Harsha S. P. // Procedia Materials Science. – 2014. – Vol. 6. P. 1891-1898.
4. Krason W. FE numerical tests of railway wagon for intermodal transport according to PN-EU standards / Krason W., Niezgoda T. // Bulletin of the Polish Academy of Sciences technical sciences. – 2014. – Vol. 62, No. 4. P. 843 – 851. DOI: 10.2478/bpasts-2014-0093 https://journals.pan.pl/Content/84047/PDF/28_paper.pdf
5. Недужа Л. О. Теоретичні та експериментальні дослідження міцнісних якостей хребтової балки вантажного вагона / Недужа Л. О., Швець А. О. // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту. – 2018. – № 1 (73). P. 131 – 147. doi: 10.15802/stp2018/123457
6. Ловська, А. О. Особливості моделювання динамічної навантаженості вагона-платформи зчленованого типу з контейнерами / А. О. Ловська // Вісник наукових праць СНУ ім. В. Даля. – 2017. – №4 (234). – C. 138 – 145.
7. ДСТУ ГОСТ 22235:2015 Вагоны грузовые магистральных железных дорог колеи 1520 мм. Общие требования по обеспечению сохранности при производстве погрузочно-разгрузочных и маневровых работ (ГОСТ 22235-2010, IDT) [Действителен от 2016-02-01]. 2016.
8. Fomin, O.Experimental confirmation of the theory of implementation of the coupled design of center girder of the hopper wagons for iron ore pellets / O. Fomin, I. Kulbovsky, E. Sorochinska, S. Sapronova, O. Bambura // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2017. Vol. 5, Issue 1 (89). – P. 11–19. doi: 10.15587/1729-4061
9. Ловська, А. О. Дослідження міцності несучої конструкції контейнера-цистерни, розміщеного на вагоні-платформі при маневровому співударянні / А. О. Ловська // Збірник наукових праць ДЕТУТ: Серія «Транспортні системи і технології». – 2016. – Вип. 28. – C. 90 – 98.
10. Fomin, O.Determining strength indicators for the bearing structure of a covered wagon's body made from round pipes when transported by a railroad ferry / O. Fomin, A. Lovska, V. Masliyev, A. Tsymbaliuk, O. Burlutski // Eastern-EuropeanJournalofEnterpriseTechnologies.2019. Vol. 7, Issue 1 (97). – P. 33–40. doi: 10.15587/1729-4061.2019.154282
11. ДСТУ 7598:2014. Вагони вантажні. Загальні вимоги до розрахунків та проектування нових і модернізованих вагонів колії 1520 мм (несамохідних). [Чинний від 2015-07-01]. Київ, 2015. 250 с.
12. ГОСТ 33211-2014. Вагоны грузовые. Требования к прочности и динамическим качествам. [Действителенот 2016-07-01]. Москва, 2016. 54 с.