Регулювання міжнародної торгівлі: види та інструменти

Автор(и)

  • О.Ю. Курцев Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
  • Д.О. Кощеєва Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-276-6-31-36

Ключові слова:

міжнародна торгівля, торгівля, сучасні інструменти торгівлі, збут, збутова політика

Анотація

В роботі розглянуті основні вити та особливості міжнародної торгівлі, виділено основний інструментарій сучасної міжнародної торгівлі. Регулювання міжнародної торгівлі - це система політичних, економічних та юридичних інструментів, яка використовується для забезпечення адекватного регулювання обміну товарів та послуг між країнами.

В статті використано методи аналізу, синтезу, теоретичного узагалення. Так визначено основні види регулювання та інструменти.

Основні види регулювання міжнародної торгівлі:

Тарифне регулювання - це встановлення митних тарифів на імпортні товари, що забезпечує захист внутрішнього виробника від зовнішньої конкуренції.

Нетарифне регулювання - це різноманітні форми контролю торговельних операцій, які не пов'язані зі стягненням митних зборів, такі як квоти, стандарти, сертифікація, контроль якості та безпеки продуктів.

Регулювання курсу валют - це забезпечення стабільного курсу валют для забезпечення конкурентоспроможності внутрішнього виробника на міжнародному ринку.

Регулювання інвестицій - це встановлення правил та умов для прямих іноземних інвестицій в економіку країни.

Основні інструменти регулювання міжнародної торгівлі: двосторонні та багатосторонні угоди; миттні тарифи та квоти; вимоги до стандартів якості та безпеки; система підтримки експорту; антидемпінгові заходи - це інструмент захисту внутрішнього виробника від зовнішньої конкуренції, який передбачає встановлення спеціальних мит на імпортні товари, що продаються на ринку за цінами нижче виробничих витрат; система захисту прав інтелектуальної власності; система адміністративних бар'єрів; встановлення тарифних квот; система недискримінаційного режиму; ехнічні бар'єри в торгівлі - це норми технічної регуляції та стандарти, які встановлюються країною з метою захисту здоров'я та безпеки споживачів, а також забезпечення якості продуктів; контроль за державними субсідіями. Узагальнюючи, регулювання міжнародної торгівлі складається з різноманітних видів та інструментів, що спрямовані на захист інтересів внутрішніх виробників, забезпечення безпеки та якості продуктів, розвиток експорту та збільшення обсягів міжнародної торгівлі.

Посилання

1. International marketing as an effective tool of increasing enterprise competitiveness / О. В. Птащенко, О.Г. Зима, К.С. Костіна, М.В. Лаврінченко// ВІСНИК СХІДНОУКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ імені Володимира Даля/ 3 (267), 2021, с. 128-13

2. Okorieac O., Russellb J., Cherringtonc R., Fisherd O., Charnleyc F. Digital transformation and the circular economy: Creating a competitive advantage from the transition towards Net Zero Manufacturing. Resources, Conservation and Recycling. 2022. Vol. 189. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0921344922005882#preview-section-snippets

3. Класифікація інструментів регулювання міжнародної торгівлі товарами [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://buklib.net/books/26909/.

4. Класифікація інструментів регулювання міжнародної торгівлі товарами [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.info-library.com.ua/books-text-4368.html.

5. Котлер Ф. Маркетинг 4.0: перехід від традиційної до цифрової твердої палітурки / КМ-БУКС/ 2016 р. с.208

6. Марінчак, К. Л. М., Форрест, Е., Хоанка, Б. (2018). Вплив штучного інтелекту та віртуальних персональних помічників на маркетинг. В Енциклопедії інформаційних наук і технологій, 4 видання (стор. 5748-5756).

7. Національні інструменти державного регулювання міжнародної торгівлі [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.ukr.vipreshebnik.ru/mign-economika/2089-natsionalni-instrumenti-derzhavnogo-regulyuvannya-mizhnarodnoji-torgivli.html.

8. Отенко, В., О. Птащенко, К. Корсунова, і Д. Карталія. «Вплив експортної переорієнтації України на діяльність підприємств: маркетингові та управлінські аспекти». Вісник східноукраїнського національного університету ім. В. Даля, вип. 6 (270), 2021, с. 121-124, doi: 10.33216/1998-7927-2021-270-6-121-124. http://visnik.snu.edu.ua/index.php/VisnikSNU/issue/view/26

9. Птащенко О. В., Вовк В. А. Особливості торговельного співробітництва України в сучасних умовах глобалізації. Бізнес Інформ. 2021. №4. C. 42–47.

10. Птащенко О.В. Використання маркетингових інструментів для забезпечення позиціонування високотехнологічної продукції / О. В. Птащенко // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва: Збірник наукових праць Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. – №4 (19) – 2017. – Харків: ХНАДУ, 2017 – 168 с. (С.147-153)

11. Регулювання міжнародної торгівлі: види та інструменти [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://pidru4niki.com/85201/ekonomika/regulyuvannya_mizhnarodnoyi_torgivli_vidi_instrumenti.

12. Система регулювання міжнародної торгівлі. [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://library.if.ua/book/68/5033.html.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-10