Impact of artificial intelligence on international digital marketing
DOI:
https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-274-4-25-30Keywords:
high technologies, artificial intelligence, international marketing, digital marketing, globalization of the economy, integration, informatization, digitalizationAbstract
Artificial intelligence has an extremely strong impact on digital marketing. Business organizations decide to work on finding new, effective methods of digital marketing in addition to the traditional ones to create a strong brand image and reach their target customers as quickly as possible, as well as to cope with the huge competition in their respective industries.
Today, artificial intelligence is quickly becoming an integral part of the consumer and corporate business. It can certainly improve business practices and increase sales through careful and insightful data analytics.
With the radical increase in the use of the Internet, most customers rely on search engines to find the desired product or service.
Communication support of the company's brand provides the necessary competitiveness and can become a key factor in the formation of a loyal consumer attitude, as well as in the formation of the company's image itself. At the same time, a complex of providing communication support for the brand based on international marketing tools may be formed.
This has led leading search engines such as Google to opt for deep machine learning, which allows search engines to know the human script and provide them with relevant data. By analyzing the personal preferences of the buyer with the help of artificial intelligence, marketers are ready to predict the needs of the buyer in the future and reach the target audience in a much better way.
This is how a whole class of new phenomena and processes arises, which require a new scientific understanding and systematization, conceptual theoretical and methodological research, and substantiation of their essence, as well as the development of a new categorical apparatus and the introduction into scientific circulation of a system of new interconnected concepts.
Internet technologies are also changing the way companies interact with their employees, partners, competitors, and suppliers, and digital marketing is developing at an incredible speed. Only those who can quickly change and adapt to new business conditions, think through, implement a high-quality marketing strategy, and keep up with new trends.
AI should not be seen as a threat to the workforce, but rather as a valuable tool that can help to improve the quality of work and increase productivity. AI can be used to analyze large amounts of data quickly and accurately, allowing for more informed decisions to be made. Additionally, AI can be used to create more effective marketing strategies, as well as to identify and solve problems more quickly and efficiently. By utilizing AI, businesses can increase their efficiency and productivity, while also providing employees with more meaningful and rewarding work.
References
1. Божкова В. В. Трансформації інструментарію марке-тингових комунікацій в умовах глобалізації / В.В. Бож-кова, О.В. Птащенко, Л. Ю. Сагер, Л. О. Сигида // Ма-ркетинг і менеджмент інновацій, 2018, № 1 – С. 73-82 (електронна версія Режим доступу: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/
2. Високі технології в умовах євроінтеграції: обмеження чи можливості / В. Грига, О. Крижанівська [Електрон-ний ресурс]. – Режим доступу: http://www.eurointegration.com.ua/articles/2015/11/5/7040254
3. Smilansky, S. 2018. Experiential Marketing: A practical guide to interactive brand experiences. Second edition. Kogan Page Limited. London.
4. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс / Ф. Котлер; под ред. С. Г. Божук [пер. с англ.]. – [2-е изд.]. – СПб. : Питер, 2006. – 464 с.
5. Птащенко О.В. Використання маркетингових інстру-ментів для забезпечення позиціонування високотехно-логічної продукції / О. В. Птащенко // Проблеми і пер-спективи розвитку підприємництва: Збірник наукових праць Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. – №4 (19) – 2017. – Харків: ХНАДУ, 2017 – 168 с. (С.147-153)
6. Thilagavathy N., & Kumar, E. P. (2021). Artificial Intelli-gence on digital Marketing-An overview. NVEO-NATURAL VOLATILES & ESSENTIAL OILS Journal| NVEO, 9895-9908.
7. Центр комунікативних трансформацій. – Києво-Могилянська академія : [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.ukma.edu.ua/index.php/science/tsentri-ta-laboratoriji/tsentrkomunikativnikh-transformatsi
8. Рубан В. Цифровий маркетинг: роль та особливості використання. Економічний вісник Запорізької держа-вної інженерної академії. 2017. Вип. 2-2 (08). С. 20–25.
9. Wedel, M. &Kannan, P. K. (2016). Marketing Analytics for Data-Rich Environments. Journal of Marketing, 80(6), 96–122
10. БойчукІ. В., МузикаО. М. Інтернетвмаркетингу : під-ручник. Київ : Центручбовоїлітератури, 2010. 512 с.
11. The Impact of AI on Digital Marketing — 2022 Trends and Forecasts [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.spiralytics.com/blog/the-impact-of-ai-on-digital-marketing-2022-trends-and-forecasts/
12. Рабей Н Р. Актуальність дослідження тенденцій розви-тку інструментів інтернету в маркетинговій діяльності підприємства. Wiadomości o postępie naukowym i rzeczywistych badaniach naukowych współczesności : збірник наукових праць «ΛΌГOΣ» з матеріалами Між-народної наук. практ. конф., Краків, 17 червня 2019 р. Краків, 2019. Т. 1. С. 26-28. http://doi.org/10.5281/zenodo.3484736.
13. How Artificial Intelligence Affects Digital Marketing [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://medium.com/@sheetalkadyan/how-artificial-intelligence-affects-digital-marketing-54b3ee412874
14. 3D-маркетинг – як новий тренд десятиліття [Елект-ронний ресурс]. – Режим доступу: https://marketer.ua/ua/3d-marketing-as-a-new-trend-of-the-decade/
15. Impact of Artificial Intelligence on Digital Marketing [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://gecdesigns.com/blog/impact-of-artificial-intelligence-on-digital-marketing.