Artificial intelligence in market research and launching advertising campaigns: effective methods and ethical aspects for international marketing
DOI:
https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-276-6-13-19Keywords:
digitization, artificial intelligence, data privacy, digital marketing, innovation, integration, informatization, neural networksAbstract
The presented work analyzes the main trends in the development of artificial intelligence in terms of the modern tools of international marketing. It is the use of such modern tools that can fundamentally improve the company's position on the market. Today's marketers are looking for new ways to find the ideal audience of customers. However, the international marketing environment is changing very quickly now, so reaching customers is becoming more and more difficult every year. The use of modern technologies, such as artificial intelligence, is critical to achieving results.
With the right approach, marketers can use artificial intelligence to transform their marketing program by extracting the most valuable facts from the database and influencing them online. Modern AI platforms can make decisions in record time and determine the best allocation of funds between media channels, as well as perform analysis of the most effective places to place ads to consistently and efficiently engage customers and maximize the impact of campaigns.
Neural networks can be used to deliver personalized content to customers at specific stages in their lifecycle. AI can also come in handy to identify customers who are potentially opting out of further engagement and send them information that will help re-engage with the brand.
Many organizations struggle to keep up with all the data that digital campaigns generate, making it difficult to pin success to specific campaigns. AI platforms provide detailed insights into the strategies that are working so that data can be replicated across channels and budgets allocated accordingly.
AI can perform tactical analysis many times faster than a human and apply machine learning to quickly draw conclusions based on campaign and customer context. This gives team members time to focus on strategic initiatives that can then be used in neural network marketing. Thanks to artificial intelligence, marketers no longer have to wait until the end of an advertising campaign to make a decision, they can apply online analytics to make better choices for media and the marketing company as a whole.
References
1. Котлер Ф. Маркетинг 4.0: перехід від традиційної до цифрової твердої палітурки / КМ-БУКС/ 2016 р/ с.208
2. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Експрес-курс/Ф. Котлер; за ред. С. Г. Божук [пров. з англ.]. - [2-ге вид.]. - СПб. : Пітер, 2006. - 464 с.
3. Artificial Intelligence (AI) Market [Електронний ре-сурс]. – Режим доступу: https://www.precedenceresearch.com/artificial-intelligence-market
4. Птащенко О.В. Використання маркетингових ін-струментів для забезпечення позиціонування висо-котехнологічної продукції / О. В. Птащенко // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва: Збі-рник наукових праць Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. – №4 (19) – 2017. – Харків: ХНАДУ, 2017 – 168 с. (С.147-153)
5. способів ШІ змінює досвід клієнтів. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.forbes.com/sites/danielnewman/2019/04/16/5-waysai-is-transforming-the-customer-experience/?sh=55da8158465a
6. Квілінський А., Трушкіна Н. (2017) Розвиток цифро-вого маркетингу в умовах трансформаційних змін. Дослідження та інновації: збірник наукових статей. Корнельський університет, Ітака, Нью-Йорк, США. Нью-Йорк: Видавництво Йонона.
7. Тенденції цифрового маркетингу: що чекає в майбу-тньому. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.dqindia.com/digital-marketing-trends-future-holds/
8. International marketing as an effective tool of increasing enterprise competitiveness / О. В. Птащенко, О.Г. Зима, К.С. Костіна, М.В. Лаврінченко// Вісник Схід-ноукраїнського національного університету імені Володимира Даля/ 3 (267), 2021, с. 128-13
9. Марінчак, К. Л. М., Форрест, Е., Хоанка, Б. (2018). Вплив штучного інтелекту та віртуальних персона-льних помічників на маркетинг. В Енциклопедії ін-формаційних наук і технологій, 4 видання (стор. 5748-5756). IGI глобальний.
10. 6 найбільших проблем для успіху маркетингу ШІ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://marketinginsidergroup.com/artificial-intelligence/biggestchallenges-to-ai-marketing-success/
11. Sun, Z., Sun, L. i Strang, K. (2018). Big data analytics services for enhancing business intelligence. Journal of Computer Information Systems, 58(2), 162-169.
12. Як цифровий маркетинг впливає на споживачів? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://candentseo.com/how-digital-marketing-affects-consumerbehaviour/
13. From data to action: How marketers can leverage AI, Business Horizons 63(2), 2019, DOI:10.1016/j.bushor.2019.12.002
14. Сюй Ю. С. (2020). Обслуговування клієнтів AI: складність завдань, здатність вирішувати проблеми та намір використання. Австралазійський маркетин-говий журнал, 189-199
15. Безпека бізнес-процесів та ділових комунікацій в умовах діджиталізації / К.Г. Наумік-Гладка, О.В. Птащенко, Д.Ю. Євсєєв// Журнал стратегічних економічних досліджень. 2022.