Складові стратегії зовнішньоекономічного розвитку

Автор(и)

  • І.Н. Імнадзе Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2022-274-4-14-19

Ключові слова:

глобалізація, ринок, стратегії підприємства, ринкові стратегії, стратегії розвитку

Анотація

У статті розглянуто основні складові стратегії зовнішньоекономічного розвитку.

Успішність зовнішньоекономічної діяльності підприємства залежить від великої кількості внутрішніх резервів та зовнішніх чинників, серед яких визначну роль відіграє вибір стратегії зовнішньоекономічного розвитку підприємства.

Стратегія зовнішньоекономічного розвитку підприємства є однією зі складових загальної стратегії підприємства та являє собою план дій підприємства, який безпосередньо пов’язаний з виходом на зовнішній ринок та завоюванням бажаної частки ринку, розширенням і підтриманням бажаної конкурентної позиції на ньому. А також – це комплекс управлінських рішень щодо звуження всієї множини можливих зовнішньоекономічних дій підприємства до сукупності найбільш ефективних з точки зору довгострокових цілей, сформульованих у загальній стратегії підприємства.

Стратегічний розвиток підприємства це обов’язкове положення при формування підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку та оптимізації його діяльності.

Розуміння стратегії як плану заходів дозволяє підприємствам визначитися з основними видами дій щодо виходу на зовнішньоекономічні ринки і по закріпленню своєї позиції на цих ринках. З іншого боку розуміння стратегії як загального напрямку розвитку у зовнішньоекономічній діяльності вимагає узгодження даного виду стратегії із загальним вибором всіх існуючих напрямків, тому важливо визначитися з її економічною сутністю.

Таким чином, можна зробити висновки щодо розкриття сутності поняття «стратегія зовнішньоекономічного розвитку» – чітко визначена послідовність дій в процесі, яка базується на функціональному підході у взаємодії з системним, ситуаційним та процесним підходами до управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства, спрямована на розробку та реалізацію стратегії зовнішньоекономічної діяльності у складі загальної стратегії підприємства виходячи з його відповідних можливостей та з урахуванням змін, що відбуваються у зовнішньому та внутрішньому середовищі для ефективного функціонування, підвищення рівня конкурентоспроможності та розвитку в цілому.

Посилання

1. Hinner M. B. The importance of intercultural communication in globalized world / M. B. Hinner. – 1998. – Mode of access : http://www.bwl.tu-Freiburg.de/english/forschung/Global/pdf

2. Too much of a good thing [Élektronnyy̆ resurs]. URL: http://www.economist.com/news/brief- ing/21695385-profits-are-too-high-america-needs-gi- ant-dose-competition-too-much-good-thing

3. Tyson L., Manyika J. Putting Profits in Perspective [Élektronnyy̆ resurs]. URL: https:// www.project-syndicate.org/commentary/profits-com- petition-digital-economy-by-laura-tyson-and-james- manyika-2016-05?barrier=true

4. Ansoff Y. Novaya korporatyvnaya stratehyya / Y. Ansoff. – SPb. : Pyter Kom, 1999. – 416 s.

5. Bozhkova V. V. Transformatsiyi instrumentariyu marketynhovykh komunikatsiy v umovakh hlobalizatsiyi / V.V. Bozhkova, O.V. Ptashchenko, L. YU. Saher, L. O. Syhyda // Marketynh i menedzhment innovatsiy, 2018, № 1 – S. 73-82 (elektronna versiya Rezhym dostupu: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/

6. Vysoki tekhnolohiyi v umovakh yevrointehratsiyi: obmezhennya chy mozhlyvosti / V. Hryha, O. Kryzhanivsʹka [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu: http://www.eurointegration.com.ua/articles/2015/11/5/7040254.

7. Zahopna T. O. Konkupentosppomozhnistʹ fipmy v systemi stpatehichnoho mapketynhu / T. O. Zahopna // Tophivlya i pynok Ukpayiny. – Donetsʹk : DonDUET, 2000. – Vyp. 11. – T. 1. – S. 87 – 91.

8. Kyrychenko O. A. Menedzhment zovnishnʹoekonomichnoyi diyalʹnosti: navch. posib. / O. A. Kyrychenko. – K. : Znannya-Pres, 2002. – 384 s.

9. Kisʹ O. P. Formuvannya stratehiyi zovnishnʹoekonomichnoyi diyalʹnosti pidpryyemstva: avtoref. dys. kand. ekon. nauk : 08.06.01 / O. P. Kisʹ. – KH. : KHNEU, 2005. – 21 s.

10. Kotler F. Marketynh menedzhment. Ékspress-kurs / F. Kotler; pod red. S. H. Bozhuk [per. s anhl.]. – [2-e yzd.]. – SPb. : Pyter, 2006. – 464 s.

11. Ptashchenko O., Chernobay, L., Malykhina, S., Verezomsʹka I., & Yaremchuk, S. (2022). PROBLEMY TA PERSPEKTYVY ZASTOSUVANNYA STRATEHIY UPRAVLINNYA PERSONALOM MIZHNARODNYKH KOMPANIY V UKRAYINSʹKIY BIZNES-PRAKTYTSI. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 1(42), 406–414. https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.42.2022.3661, https://fkd.net.ua/index.php/fkd/article/view/3661

12. Ptashchenko O.V. Vykorystannya marketynhovykh instrumentiv dlya zabezpechennya pozytsionuvannya vysokotekhnolohichnoyi produktsiyi / O. V. Ptashchenko // Problemy i perspektyvy rozvytku pidpryyemnytstva: Zbirnyk naukovykh pratsʹ Kharkivsʹkoho natsionalʹnoho avtomobilʹno-dorozhnʹoho universytetu. – №4 (19) – 2017. – Kharkiv: KHNADU, 2017 – 168 s. (S.147-153)

13. Ptashchenko O.V., Kutsenko K.I. Vykorystannya stratehichnoho marketynhovoho instrumentariyu v mezhakh torhovelʹnoho spivrobitnytstva. Visnyk Skhidnoukrayinsʹkoho natsionalʹnoho universytetu im. .V. Dalya. Vypusk 3 (267), naukovyy zhurnal. – Syeverodonetsʹk, 2021, SUNU. – s.141-144 DOI: https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-267-3-141-144

14. Ptashchenko, O., A. Pastushenko, I. Imnadze, i A. Soldatova. «Tendentsiyi rozvytku hlobalʹnykh rynkiv v umovakh tsyfrovizatsiyi». VISNYK SKHIDNOUKRAYINSʹKOHO NATSIONALʹNOHO UNIVERSYTETU imeni V. Dalya, vyp. 6 (270), Lystopad 2021, s. 125-8, doi:10.33216/1998-7927-2021-270-6-125-128. http://visnik.snu.edu.ua/index.php/VisnikSNU/issue/view/26

15. Khantinhton S. Zitknennya tsyvilizatsiy. Problemy mizhkulʹturnoyi komunikatsiyi v suchasnomu sotsiumi [Elektronnyy resurs] – Rezhym dostupu: https://moluch.ru/archive/89/17982/

16. Tsentr komunikatyvnykh transformatsiy. – Kyyevo-Mohylyansʹka akademiya : [Elektronnyy resurs]. Rezhym dostupu: http://www.ukma.edu.ua/index.php/science/tsentri-ta-laboratoriji/tsentrkomunikativnikh-transformatsi.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-10