Практичні навички при використанні графічного редактора AUTOCAD в навчальному процесі
DOI:
https://doi.org/10.33216/1998-7927-2024-281-1-85-90Ключові слова:
графічні дисципліни, кресленик, комп'ютерна графіка, графічний редактор AutoCADАнотація
Розглянуто можливості застосування графічного редактора AutoCAD у формуванні готовності випускників технічного вузу до графічної діяльності. Наведено приклади вирішення навчальних завдань з основних розділів дисципліни «Інженерна та комп'ютерна графіка»: проєкційне, машинобудівне креслення, що дозволяє студентам набувати широкого спектра графічних компетенцій, затребуваних у професійній діяльності інженера. Важливе місце в підготовці фахівців з технічною освітою займає комп’ютерна та інженерна графіка. Уміння читати й виконувати кресленик – необхідна умова успішної роботи на виробництві. Тому метою вивчення цієї дисципліни є опанування знаннями, навичками та вміннями читати кресленики, використовуючи знання та вміння в подальшому навчанні та майбутній фаховій діяльності. Вивчаючи предмет, студенти ознайомлюються з правилами оформлення кресленика згідно ЄСКД, з видами конструкторської документації. Кресленик є графічним засобом висловлювання задумів конструктора чи проєктувальника, і навіть основним виробничим документом, з якого здійснюється виготовлення машин, механізмів та його складових частин, і навіть проєктування різних схем. Теоретичні знання та практичні навички для виконання та читання креслеників виробів дає навчальна дисципліна «Інженерна та комп’ютерна графіка». Вона сприяє розвитку просторової уяви, дуже необхідної інженеру у творчій діяльності. Кресленик предмета складається з сукупності двох і більше взаємозалежних зображень, виконаних за правилами прямокутного проєктування, а також з дотриманням правил та умовностей, викладених у стандартах ЄСКД та інших спеціальних стандартах Кресленик має бути по можливості наочним, оборотним, тобто давати можливість точно відтворювати форму і розміри предмета, мати простоту побудови. Способи побудови зображень предметів методом проєктування, що вивчаються в інженерній графіці, дозволяють за креслеником створювати просторові образи предметів, визначати їх взаємне розташування та розміри, досліджувати та моделювати різні технічні форми та конструкції. Інженерна графіка розвиває просторове мислення геометричними образами, необхідне для професійної діяльності інженера під час вирішення різних технічних завдань, виконанні та читанні креслеників. Особливого значення інженерна графіка набуває при переході на комп'ютерне моделювання та автоматизоване виконання креслеників, оскільки програмне забезпечення засноване на теоретичних положеннях, поняттях та способах вирішення різних завдань, що вивчаються виключно в інженерній графіці.
Посилання
1. Тимченко А. А. Основи системного проєктування та системного аналізу складних об’єктів: Основи САПР та системного проєктування складних об’єктів: Підручник за ред. В. І. Бикова. 2-ге вид. К.: Либідь, 2003. 272 с.
2. Карпюк Л. В., Гуліда М. І., Ревенко С. А. Комп’ютерна графіка в машинобудівних кресленнях: навч. посібник. Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2007. 132 с.
3. Ревенко С. А., Карпюк Л. В., Гуліда М. І., Архипов О. Г. Комп’ютерна графіка в хімічному апаратобудуванні: навч. Посібник. Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2012. 400 с.
4. Ткаченко В. П., Тищенко Ю. А., Суховерхов В. К. Нарисна геометрія: навч. посібник. Луганськ : СНУ ім. В. Даля, 2004. 192 с.
5. Karpyuk L. V., Davydenko N. O. Modeling in AutoCAD for bachelors. BicникСхідноукр. нац. ун-туім. В. Даля. 2020. № 1 (265). С. 25-28.