СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ ІНКЛЮЗІЇ У СФЕРІ ВИЩОЇ ТА ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Г.В. Татаренко
  • О.С. Арсентьєва

DOI:

https://doi.org/10.33216/2218-5461-2021-42-2-156-167

Анотація

Стаття присвячена аналізу правовідносин з соціальної інклюзії у сфері вищої та фахової передви-щої освіти. Пріоритетність інклюзивних підходів обумовлена суспільним запитом на реальне забезпе-чення рівних можливостей в отриманні якісної освіти усіма споживачами освітніх послуг. Освітня ін-клюзія виступає багаторівневим завданням, яке поєднує як безпосередньо освітні послуги, так і психо-лого-педагогічні, реабілітаційні та соціальні аспекти. Зокрема соціальний зміст інклюзії, пов'язаний з отриманням вищої та фахової передвищої освіти, має спрямування на соціалізацію осіб з інвалідністю та маломобільних груп, на створення підґрунтя для отримання ним високих професійних навичок. У ро-боті розглянуто проблемні питання, пов’язані з термінологічним наповненням нормативно-правових ак-тів, імплементацією міжнародних стандартів, фінансування та розробки механізмів реального втілення положень законодавства у життя. Стаття ґрунтується на дослідженнях прикладного характеру, що були реалізовані представниками закладу вищої освіти та громадянського суспільства у сфері аналітики щодо реалізації принципів доступності, якості освітніх послуг, що мають інклюзивну складову для всіх учасників освітнього процесу.
Ключові слова: освіта, інклюзія, освітнє середовище, маломобільні групи, здобувач вищої освіти, особливі освітні потреби, освітній ландшафт, доступність, розумне пристосування.

Біографії авторів

Г.В. Татаренко

к.ю.н., доцент, завідувач кафедри конституційного права СНУ ім. В. Даля, м. Сєвєродонецьк, Україна

О.С. Арсентьєва

к.ю.н., доцент, декан юридичного факультету СНУ ім. В. Даля, м. Сєвєродонецьк, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

12.10.2021

Номер

Розділ

Статті