Фінансові механізми підтримки бізнесу: факторинг, форфейтинг та лізинг

Автор(и)

  • І.О. Шевченко Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", м. Харків

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2024-286-6-148-155

Ключові слова:

фінансові механізми, фінансовий метод, фінансові інструменти, фінансові важелі, фінансова підтримка

Анотація

Дослідження присвячено фінансовим механізмам підтримки бізнесу, а саме факторинг, форфейтинг та лізинг, які є ефективними інструментами для забезпечення ліквідності, управління ризиками та фінансування розвитку сучасного бізнесу в умовах столого розвитку. Розглядаються особливості застосування кожного з цих механізмів, їхні переваги та обмеження в сучасних економічних умовах.Мета дослідження полягає у виокремленні особливостей здійснення факторинга, форфейтинга та лізінга як важелів фінансового забезпечення підтримки бізнесу.

Факторинг аналізується як інструмент для поліпшення оборотного капіталу та захисту від ризиків неплатежів, особливо для підприємств, що працюють на умовах відстрочених платежів. Форфейтинг розглядається як механізм безрегресного фінансування експортних операцій, що сприяє мінімізації ризиків міжнародної торгівлі. В статті розглянуто основні механізми роботи факторингу, його переваги та недоліки, види і особливості застосування в галузі забезпечення бізнесу. Особлива увага приділяється ролі факторингу як інструменту фінансової підтримки малого та середнього бізнесу, а також його перспективам в умовах глобалізації та цифровізації фінансових послуг.

Наукова новизна статті полягає у комплексному аналізі фінансових механізмів підтримки бізнесу (факторинг, форфейтинг, лізинг) у контексті сучасних економічних викликів, зокрема глобалізації та цифровізації фінансових послуг. У дослідженні виокремлено особливості застосування цих інструментів у різних секторах економіки та їхню роль у забезпеченні фінансової стійкості підприємств. Окрему увагу приділено впливу воєнних дій на ринок фінансових послуг в Україні, що дозволило окреслити перспективи розвитку та адаптації цих механізмів до кризових умов.Статтяакцентує увагу на практичних аспектах використання зазначених фінансових інструментів у різних сферах діяльності, підкреслюючи їхню роль у зміцненні фінансової стабільності підприємств та стимулюванні економічного зростання. Представлені матеріали можуть бути корисними для підприємців, фінансистів та аналітиків, які прагнуть оптимізувати фінансові стратегії управління бізнесом.

Посилання

1. OECD (2019), GoingDigital: ShapingPolicies, ImprovingLives, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/9789264312012-en.

2. MeeterenabM.,Trincado-MunozacF., Tzameret H. R., Vorleye T. Rethinking the digital transformation in knowledge-intensive services: A technology space analysis. Technological Forecasting and Social Change. 2022. Vol. 179. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0040162522001639

3. Ni W. Online and Offline Integration Development of Yiwu Cross-border E-commerce in Digital Economy Era. Procedia Computer Science. 2022. Vol. 202. P. 307-312. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050922005750

4. Penga Y., ChangqiT. Can digital transformation promote enterprise performance? —From the perspective of public policy and innovation. Journal of Innovation & Knowledge. 2022. Vol. 7. № 3. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2444569X22000385

5. Oksana Desyatnyuk, Andriy Krysovatyy, Olena Ptashchenko, Olga Kyrylenko, Iryna Shevchenko and Olena Nifatova. Formation of a System for Ensuring the Development of Financial Inclusion in Conditions of Sustainable Development. [ref]: vol.22.2024. available at: https://refpress.org/ref-vol22-a2/

6. Shevchenko, I., Haraev, M., Krysovatyy, I., Kurtsev, O. (2024). The Digital Investment Platform as a Means of Forming and Implementing an Investment Project of a Railway Company. In: Yang, XS., Sherratt, S., Dey, N., Joshi, A. (eds) Proceedings of Ninth International Congress on Information and Communication Technology. ICICT 2024 2024. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 1014. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-97-3562-4_36

7. Mishchenko, D., Shevchenko, I., Babinin, D., Vdovichen, A., &Verstiak, O. Standardisation of data in logistics and business operations. Multidisciplinary Reviews, (2024. 7, 2024spe006. https://doi.org/10.31893/multirev.2024spe006

8. Шевченко І. О. Механізм розвитку маркетингового менеджменту в умовах цифровізації . Український журнал прикладної економіки та техніки. 2024. Том 9. № 4. С. 207 – 211.

9. Шевченко І. О. Переселков В. І. Цифровізація і підприємництво: основні аспекти сьогодення. Часопис економічних реформ. 2024. № 4(56). С. 115–121.

10. Shevchenko I., Rusina Y., Filipishyna L., Marushchak S., Pustovoit O. Digital trade in global markets / REICE – Revista Electrónica De Investigación En Ciencias Económicas. 2023. Vol. 11.№ 21. P. 19–32. DOI: https://doi.org/10.5377/reice.v11i21.16517 URL: https://www.lamjol.info/index.php/REICE/article/view/16517

11. Державна служба статистики URL: https://stat.gov.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-10