Електромобіль з іноваційною життєзберігаючою автоматичною системою

Автор(и)

  • М. Г. Лорія Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  • О.Б. Целіщев Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  • В.В. Миллер Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-269-5-34-37

Ключові слова:

життєзберігаюча бамперна система, електромобіль, сонячні батареї, полімерний матеріал, вакуумна витяжка, рециклінг, алюмінієва рама

Анотація

В статті було запропоновано конструкцію електромобілю з покращеними характеристиками, удосконалено технологію виробництва та створено макет за допомогою якого можливо дослідити його роботу у реальних умовах для створення сучасного вітчизняного виробництва електромобілів. Проаналізовано технологію виробництва автомобілів с традиційним несучим кузовом, що дозволило виявити вагомі недоліки. Запропоновано замість традиційного несучого кузова зробити алюмінієву раму, за технологією frame-space, на якій будуть встановлені елементи кузова та інші компоненти. Елементи кузова пропонується виготовляти з полімерного матеріалу, який не вимагає лакування і не піддається корозії, за технологією вакуумної витяжки, це дозволяє суттєво, майже вдвічі, скоротити витрати на організацію виробництва та витрати на технічне обслуговування обладнання, що істотно впливає на кінцеву вартість електромобілю. Це дозволяє зменшити вагу автомобіля до 1100 кг. Виготовлення елементів кузова з полімерних матеріалів відкриває можливості рециклінгу матеріалів, що використовуються при виробництві. Запропоновано встановити сонячні батареї на кришу та капот електромобілю, які будуть підзаряджати основну батарею і забезпечувати додаткових 0-30 км в день, що в міських умовах істотно впливатиме на витрату батареї і збільшує її пробіг. Запропоновано забезпечити електромобіль додатковою батареєю, що стало можливим завдяки рамній конструкції. Це дозволить збільшить пробіг на одній зарядці до 500 км. Запропоновано унікальна система безпеки як для самого автомобіля так і для пішоходів, велосипедистів тощо. Ця технологія запатентована і вперше буде використана в автомобільному транспорті. Життєзберігаюча бамперна система електромобілю виконана з можливістю утримання удару при виникненні дорожньо-транспортної події щонайбільше при швидкості руху транспортного засобу 30 км/год без спрацювання подушки безпеки. Система виконана із можливістю визначення відстані до іншого транспортного засобу, перешкоди, пішохода на шляху транспортного засобу системи. Також система містить щонайменше один датчик удару, який підключено до системи керування

Посилання

1. Карамян О.Ю., Чебанов К.А., Соловьева Ж.А. Электромобиль и перспективы его развития // Фундаментальные исследования. – 2015. – № 12-4. – С. 693-696;URL: https://fundamental-research.ru/ru/article/view?id=39606 (дата обращения: 01.11.2021).

2. Патент Росії № 20069, МПК B60R 19/02, опубл.20.10.2001р.

3. Патент України № 55543, МПК (7) B60R 19/02, опубл. 15.04.2003р.

4. Патент США № 4518183, МПК (2006) B60R 19/40, B60R 19/24, B60R 21/01, B60R 19/18, B60R 19/20, B60 19/10, опубл. 21.05.1985р.

5. Безпека дорожнього руху: комплексне дослідження основних факторів впливу / Маркетингові дослідження. – 2013. – № 5. – С. 11–25.

6. Транспорт і зв'язок України у 2012 році: Статистичний збірник / Відп. за вип. І. В. Калачова. – К.: Державна служба статистики України, 2013. – 269 с.

7. Чисельність населення на 1 січня 2004 року [Електронне видання].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-10