Інженерна графіка як «азбука конструювання» в машинобудівному кресленні
DOI:
https://doi.org/10.33216/1998-7927-2023-279-3-25-30Ключові слова:
нейронні мережі, зворотне поширення помилки, реакторАнотація
У статті розглядаються основні проблеми, з якими стикаються студенти графічних дисциплін у технічному ВНЗ. Автори діляться педагогічними спостереженнями про труднощі, що виникають у студентів у розділенні понять проєкційного креслення і машинобудівного. Запропоновано шляхи їх вирішення: систематизація навчального матеріалу, способи взаємопов'язувати конструкторську документацію, методи виявлення форм деталей на креслениках, логічне обґрунтування проставлення розмірів, використання умовностей. У статті також викладається роль інженерної графіки у подальшому придбанні навичок у проєктуванні. Назва дисципліни поєднала традиційні дисципліни «Нарисна геометрія» та «Комп'ютерна графіка», пов'язані з використанням обчислювальної техніки для побудови зображень. Таке об'єднання дисциплін дозволило скоротити загальну кількість найменувань предметів, що вивчаються у навчальних закладах. Інженерна графіка, її методи та положення застосовуються майже у всіх галузях науки та техніки. Вона вивчає питання зображення просторових форм на площині та питання конструювання графічних моделей просторових форм. Інженерна графіка готує до конструювання графічні моделі реально існуючих тривимірних просторових форм, що оточують людину у повсякденній практичній діяльності. Також вона включає елементи нарисної геометрії (теоретичні основи побудови креслеників геометричних фігур), технічного креслення (складання креслеників виробів) та машинної графіки. Основним завданням інженерної графіки є вивчення законів зображення технічних форм. Інакше кажучи, інженерна графіка вчить читати і конструювати та будувати кресленики. Основне завдання курсу інженерної графіки – навчити студентів правильно зображати на кресленику прості вироби та читати кресленики цих виробів – визначає роль, місце та зміст цього курсу як навчальної дисципліни. В результаті вивчення інженерної графіки студент повинен отримати знання, вміння та навички, які знадобляться інженеру для викладу технічної думки за допомогою кресленика, а також для розуміння за креслеником конструкції та принципу дії зображеного виробу. У сучасному світі актуальність таких професій як технік-технолог, технік-конструктор, технік-електромеханік, технік-електронщик, майстер, начальник цеху активно зростає, ці фахівці затребувані на ринку праці. Для підготовки даних спеціалістів необхідне знання «азбуки конструювання» – це, насамперед, інженерної графіки. Конструктор повинен вміти добре креслити, виконувати складні графічні побудови, чітко представляти в просторі графічну роботу, яку виконує.
Посилання
1. Крівцов В. В., Козяр М. М. Нарисна геометрія (базовий курс): навч. посібник. Рівне : НУВГП, 2019. 234 с.
2. Боголюбов С.К. Инженерная графика: Учебник для средних специальных учебных заведений / С.К. Боголюбов. 3-е изд., испр. и дополн. М.: Машиностроение, 2002. 352 с.
3. Карпюк Л. В., Давіденко Н. О. Просторове мислення студентів при вивченні графічних дисциплін. ВІСНИК СНУім. В. Даля № 2 (272). 2022. С. 23 – 28.
4. Карпюк Л. В., Гуліда М. І., Ревенко С. А. Комп’ютерн аграфіка в машинобудівних кресленнях: Навч. посібник. Луганськ: Вид-во Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2007. 132 с.
5. Фролов С. А., Воинов А. В., Феоктистова Е. Д. Машиностроительное черчение. М.: Машиностроение. 1981. 304 с.
6. Ботвинников А. Д. Черчение: учеб. для общеобразоват. учреждений / А. Д. Ботвинников, В. Н. Виноградов, И. С. Вышнепольский. 4-е изд., до-раб. М.: ACT: Астрель, 2008. 221 с.
7. ДСТУ ГОСТ 2.307:2013 Единая система конструкторской документации. Нанесение размеров и предельных отклонений. Чинний від 2013-12-11. Вид. офіц. Київ : УкрНДНЦ, 2013. 30 с.