ПРИНЦИПИ ТА МЕТОДИ СОЦІАЛЬНОЇ КВАЛІМЕТРІЇ ПРИ СТАНДАРТИЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2218-5461/2024-47-1-358-370Анотація
Інтенсивний рух України до членства у Європейському союзі добіг до етапу початку скрінінгу щодо
переговорів про вступ до ЄС. У відповідності до Угоди про асоціацію, встановлено зобов'язання сторін
співпрацювати у галузі гідної праці, політики зайнятості, умов праці, соціального діалогу, соціального
захисту, соціального залучення, гендерної рівності та недискримінації, та адаптації національного
законодавства до правових норм Європейського Союзу, а також виконання міжнародно-правових
зобов'язань у контексті європейської інтеграції. Стаття присвячена особливостям стандартизації
соціальних послуг, визначенню критеріїв якості змісту соціальних послуг та якості процедури їх надання,
розглянуті питання формування ефективного управління системою надання соціальних послуг в умовах
децентралізації. Розглянуті окремі аспекти ефективної реалізації політики децентралізації в сфері соціальної політики в Україні, з урахуванням міжнародного досвіду та стандартів.
Акцентовано на необхідності застосування кваліметричних технологій в системі соціального забезпечення з метою вимірювання якості соціальних послуг, підвищення кваліфікації працівників, забезпечення можливостей моніторингу якості з боку організацій громадянського суспільства.
Ключові слова: соціальне забезпечення, соціальні послуги, стандарти надання соціальних послуг, децентралізація, кваліметрія, цифровізація, органи місцевого самоврядування, адаптація законодавства, євроінтеграція.