Метафізика педагогічних технологій в працях давньогрецьких філософів класичного періоду
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2025-111-1-38-47Ключові слова:
педагогічні технології, давньогрецька філософія класичного періоду, педагогічні ідеї античних філософів, майевтика, пайдейя, евдемонізмАнотація
У статті розглянута педагогічна спадщина видатних представників давньогрецької філософії классичного періоду (Сократ, Платон, Арістотель) та проаналізовані можливості впровадження її найефективніших технологій в теорію і практику сучасного освітньо-виховного процесу. Автором надається вичерпна характеристика підходів античних мислителів до проблеми виховання підростаючого покоління, виходячи з їх світоглядних та загально філософських засад. Самопізнання та запитальний метод Сократа, систематичність та суспільна спрямованість педагогіки Платона, Арістотелівська увага до розвитку природних здібностей людини та його ідея необхідності освіти для всіх громадян – ці принципи не тільки не втрачають своєї ефективності донині, але набувають все більшої актуальності у зв’язку з потребою гуманізації та індивідуалізації виховного процесу. Тому невипадково, що вони опинилися в фокусі нашої дослідницької уваги, як з філософської, так і з педагогічної точки зору.