Здатність до викладацької діяльності як концепт підготовки майбутніх докторів філософії у закладах вищої освіти

Автор(и)

  • Сейфулла Фейзуллайович Рашидов Ізмаїльський державний гуманітарний університет (м. Ізмаїл, Україна) https://orcid.org/0000-0002-0289-8390
  • Надія Василівна Кічук Ізмаїльський державний гуманітарний університет (м. Ізмаїл, Україна) https://orcid.org/0000-0002-5963-7802
  • Антоніна Валеріївна Кічук Ізмаїльський державний гуманітарний університет, (м. Ізмаїл, Україна) https://orcid.org/0000-0002-2657-661X
  • Дора Георгіївна Іванова Ізмаїльський державний гуманітарний університет (м. Ізмаїл, Україна) https://orcid.org/0000-0003-0040-9263

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2025-111-1-110-118

Ключові слова:

здобувач третього освітньо-наукового рівня вищої освіти, викладацька діяльність, здатність до інновацій, готовність до освітнього лідерства, аспірантура

Анотація

Статтю присвячено обґрунтуванню тих передумов, які сприяють позитивній динаміці процесу підготовки майбутнього доктора філософії до викладацької діяльності у ЗВО. В результаті проведеного наукового дискурсу доведено беззаперечні переваги такої соціальної інституції як аспірантура.
Констатовано, що наукові розвідки сучасних учених здебільшого сфокусовані на ресурсах аспірантського навчання здобувача щодо його спроможності підготувати, апробувати та оприлюднити (захистити) розроблений дослідницький проєкт; ще й досі опосередковано і в постановочному плані вивчається своєрідність процесу його становлення як викладача ЗВО. Підтверджено доцільність вважати системоутворювальним те значення, яке набувавє у цій площині курсу «Психологія та педагогіка» й виробничо-асистентська практика здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти.
Обґрунтовано правомірність уважати важливими передумовами підготовки майбутнього доктора філософії, як викладача ЗВО, повноцінну реалізацію потенціалу і формальної, і неформальної освіти. Не менш сприятливою у цьому відношенні означено й спрямовуючу роль Професійного стандарту викладача ЗВО та практико-орієнтовні заходи, повʼязані із доєднанням вітчизняних вищих шкіл до європейського дослідницького простору.

Біографії авторів

Сейфулла Фейзуллайович Рашидов, Ізмаїльський державний гуманітарний університет (м. Ізмаїл, Україна)

Рашидов Сейфулла Фейзуллайович – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри загальної педагогіки та спеціальної освіти, Ізмаїльський державний гуманітарний університет (м. Ізмаїл, Україна). E-mail: seifulla.rashydov@gmail.com

Надія Василівна Кічук, Ізмаїльський державний гуманітарний університет (м. Ізмаїл, Україна)

Кічук Надія Василiвна – доктор педагогічних наук, професор, декан педагогiчного факультету. Ізмаїльський державний гуманітарний університет (м. Ізмаїл, Україна). E-mail: idgu_pedfakultet@ukr.net

Антоніна Валеріївна Кічук, Ізмаїльський державний гуманітарний університет, (м. Ізмаїл, Україна)

Кічук Антоніна Валеріївна – доктор психологічних наук, доцент кафедри загальної та практичної психології. Ізмаїльський державний гуманітарний університет, (м. Ізмаїл, Україна). E-mail: tonya82kichuk@gmail.com

Дора Георгіївна Іванова, Ізмаїльський державний гуманітарний університет (м. Ізмаїл, Україна)

Іванова Дора Георгіївна – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти. Ізмаїльський державний гуманітарний (м. Ізмаїл, Україна). E-mail: delfy323@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-26