КОНЦЕПЦІЇ ТА МОДЕЛІ НАВЧАННЯ ПЕДАГОГІКИ: ТРАДИЦІЇ ТА ІННОВАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310-2021-100-1-57-71

Ключові слова:

педагогіка, концепція навчання, моделі навчання педагогіки, концентроване навчання педагогіки, генеративне навчання педагогіки, зміст курсу «Педагогіка», експериментально-аналітичне навчання педагогіки

Анотація

Визначено актуальність дослідження концепцій та моделей навчання педагогіки як теоретичного фундаменту професійного та особистісного становлення майбутніх учителів. На основі аналізу наукової літератури представлено моделі навчання педагогіки – емпірична, навчальна (теорія – … – практика), практико зорієнтована, антропосоціальна, квазіпрофесійна, евристична, рефлексивна, особистісно практична, самоосвітня, їхнє співвіднесення з різними видами діяльності студентів.

Схарактеризовано особливості концентрованого навчання педагогіки (В. Безрукова), що забезпечує «занурення» майбутніх учителів у проблемне поле педагогічної теорії та практики, формування цілісного уявлення про педагогіку. Розкрито основні положення генеративного навчання педагогіки (І. Циркун, В. Пунчик) з опорою на самостійну пізнавальну діяльність студентів, орієнтацією на формування компетентностей самоосвіти та саморозвитку.

Визначено особливості оновлення та удосконалення змісту курсу «Педагогіка» згідно наукових позицій О. Дубасенюк (системний підхід до аналізу педагогічних явищ, професіографічний підхід до конструювання змісту навчання педагогіки). Представлено основні концептуальні положення експериментально-аналітичного навчання педагогіки (Л. Косолапова), зокрема ідея доповнювальності пізнавальної й професійно-педагогічної діяльності, взаємоперехід теорії та практики, аналітичний розгляд компонентів освітньої системи.

Біографія автора

Людмила Бутенко, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»

Бутенко Людмила Леонідівна – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (м. Старобільськ, Україна). E-mail: llbutenko@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-22