ПРІОРИТЕТНІ ДУХОВНІ ЦІННОСТІ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Надія Кравець ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» https://orcid.org/0000-0003-4334-1414
  • Тетяна Потапчук ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» https://orcid.org/0000-0003-1680-6976
  • Іванна Пукас Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0001-6965-8896

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310-2021-101-2_1-94-104

Ключові слова:

духовні цінності, професійна підготовка, професійні якості, майбутні вихователі

Анотація

У статті зазначено, що у жодній професії особистість людини, її характер, переконання, моральність, ставлення до інших людей не мають такого вирішального значення, як у професії педагога, і передусім, вихователя, що, вочевидь, підтверджує актуальність проблеми формування духовних цінностей майбутнього вихователя. Ми виходимо з того, що саме йому належить місія транслювати духовні цінності суспільства, створювати умови для опанування ними молодим поколінням і відтворення їх у творчій діяльності, культурі вчинку дітей дошкільного віку.

Аналіз наукових досліджень у галузі духовного виховання дозволив визначити важливіші, на нашу думку, напрямки підготовки майбутнього вихователя: сформованість духовних цінностей особистості; сформованість морально-естетичних ідеалів, ціннісно-смислових настанов; наукова та методична підготовка.

Вважаємо значущою для майбутнього вихователя такої духовної цінності, як моральна підтримка особистості, тому саме на її прикладі будемо досліджувати формування духовних цінностей майбутніх вихователів. Майбутній вихователь може проявити моральну підтримку стосовно людей різних категорій: одногрупників, значущих дорослих, незначущих дорослих, дітей. На наш погляд,  найбільш доречним буде розглянути готовність до моральної підтримки дітей, оскільки її сформованість повинна бути невід’ємною складовою професійної підготовки майбутнього вихователя.

З’ясовано, що, будучи уособленням загальнолюдських і національних якостей справжньої людини, названі духовні цінності є сукупністю конкретних поглядів, переконань і виявляються в судженнях індивіда, рисах його характеру й поведінці, спонукають до творчості й самореалізації. Вважаємо, що основним змістом духовних цінностей є світоглядні, загальнолюдські та моральні переконання. Саме вони слугують критеріями оцінки як окремих вчинків і дій людини, так і всього її життя.

Біографії авторів

Надія Кравець, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»

Кравець Надія Степанівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти ДВНЗ «Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника» (м. Івано-Франківськ, Україна). E-mail: westangel@ukr.net

Тетяна Потапчук, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»

Потапчук Тетяна Володимирівна – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти ДВНЗ «Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника», викладач- методист вищої категорії (м. Івано-Франківськ, Україна). E-mail: tatvolod@ukr.net

Іванна Пукас, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

Пукас Іванна Леонідівна – кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методики дошкільної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка (м. Кам’янець-Подільський, Україна). E-mail: pukas.ivanna@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-17