ПОЛІКУЛЬТУРНЕ ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ У КАНАДІ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-106-2-86-94Ключові слова:
полікультурне виховання,, Канада, мультикультуралізм, мета, завдання та педагогічні умови виховання, школярі, толерантністьАнотація
Статтю присвячено характеристиці полікультурного виховання в Канаді. Ця країна має унікальний досвід у створенні умов для благополучного існування представників багатьох народів. Сприйняття Канади як багатокультурної нації частіше пов’язане з імміграційними рухами, проте головним фактором утворення країни стали відносини між двома етнічними групами: англоканадців та франкоканадців, які взаємодіяли з представниками перших націй, інуїтами та іншими етнічними групами. Різниця у етнопсихологічних властивостях і, в той же час, тривале співіснування в єдиній державі зумовило появу і розвиток спільних рис, які відзначають представників різних етносів як канадців в національному сенсі. Уряд Канади, громадськість, педагогічна спільнота знаходять позитивні рішення для розв’язання можливих протиріч і виховання молодого покоління в дусі національної єдності. У статті проаналізовано мету та завдання полікультурного виховання школярів Канади. Показано інструменти реалізації цих завдань у закладах освіти і наголошено на ролі культурного і духовного розвитку молодої людини. Як частину полікультурного виховання, окреслено педагогічні умови формування національної ідентичності, національної єдності, толерантності, любові до своєї батьківщини тощо. У процесі полікультурного виховання значну роль відведено ознайомленню школярів з культурною спадщиною перших націй, формуванню толерантного ставлення до представників інших етносів. Стаття наголошує на ролі школи у вирішенні проблем представників етнічних меншин, які мають труднощі з навчанням. Зважаючи на актуальність даної проблеми для України, в якій існують нерозв’язані питання полікультурного виховання молодого покоління, досвід Канади в цьому плані виявляється актуальним.