МУЗИЧНА ОСВІТА У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ КНР: ЕФЕКТИВНІ ШЛЯХИ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА ЗБАГАЧЕННЯ ДУХОВНОСТІ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-108-1-66-75

Ключові слова:

музично-педагогічна освіта КНР, музичне мистецтво, духовно-естетичні традиції, патріотичне виховання, музика Китаю

Анотація

У статті розглядаються деякі пріоритети сучасної системи музичної освіти в Китаї, а також фактори, що вплинули на її становлення та розвиток. На основі дослідження питань щодо філософського і художньо-естетичного навантаження, знаходимо джерела щодо успішного розв’язання проблемних питань музично-педагогічної освіти Китаю, адже саме східна філософія вплинула на світогляд, культуру та освіту країни. Східна культура, наближаючись до світових стандартів у галузях науки, мистецтва та освіти, продовжує зберігати свою дивовижну самобутність. Доведено, що з усіх країн сходу найбільший «опір» прямому європейському впливу довгий час чинив Китай – перші музичні навчальні заклади європейського типу з’явилися в країні лише на початку XX століття. Але, незважаючи на такий короткий шлях становлення та розвитку, на сьогоднішній день система китайської музичної освіти є одним із авторитетів світової музичної педагогіки. На основі наукових досліджень методичної та педагогічної літератури з'ясовано, що в основі філософії КНР важливе значення надавалося питанням освіти, де головну роль відігравала позашкільна та шкільна освіта дітей та молоді. Головною метою, що стоїть в освітній програмі, було виховання естетичних та духовних уподобань учнів у процесі формування особистості. Одним із таких факторів розцінювалось музичне виховання, яке включало навчання співу та гри на музичних інструментах. Нині практично у кожній провінції Китайської Республіки існують свої органи управління художньою освітою (як спеціальною, так і загальноестетичною, у рамках програми загальноосвітніх шкіл). Характерним в аспекті патріотичного виховання визнано збереження національного колориту, а також насичення співом та грою на національних інструментах. Були виділені видатні імена діячів, завдяки яким було з’ясовано культурні традиції КНР. На основі вивчення цієї проблематики, виявлено процеси розвитку музичної освіти Китаю.

Біографії авторів

Надія Кічук, Ізмаїльський державний гуманітарний університет

Кічук Надія Василівна – доктор педагогічних наук, професор, декан педагогічного факультету Ізмаїльського державного гуманітарного університету (м. Ізмаїл, Україна). E-mail: idgu_pedfakultet@ukr.net

Олег Дзюба, Ізмаїльський державний гуманітарний університет

Дзюба Олег Андрійович – Народний артист України, професор кафедри музичного та образотворчого мистецтв Ізмаїльського державного гуманітарного університету (м. Ізмаїл, Україна). E-mail: dzubaoleg203@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-11