СКАФОЛДІНГ ТА НЕСТРУКТУРОВАНА ГРА ЯК МЕТОД КОРЕКЦІЇ РДУГ У ДИТЯЧОМУ ВІЦІ: ОГЛЯД ДОСЛІДЖЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-108-1-119-131Ключові слова:
педіатрія, синдром дефіциту уваги/гіперактивність, психологічна корекція, неструктурована гра, скафолдінгАнотація
Розлад дефіциту уваги та гіперактивності (РДУГ) вражає дітей і підлітків у всьому світі, пов’язаний із негативними наслідками життя та соціально-економічними витратами. Лікування РДУГ першого покоління було переважно фармакологічним; однак покращення розуміння біологічних, психологічних і екологічних факторів, що сприяють РДУГ, розширило можливості нефармакологічного лікування. Мета роботи – визначити ефективності скафолдінгу та неструктурованої гри при корекції РДУГ у дитячому віці. РДУГ характеризується значною супутньою патологією, перебіг і симптоми розладу та супутніх захворювань можуть коливатися та змінюватися з часом. Діти з РДУГ часто відчувають проблеми зі сном, наприклад труднощі з засипанням і підтримкою сну. Підхід ведення дітей із РДУГ часто полягає в тому, щоб використовувати лише ліки без надання додаткової психосоціальної підтримки, яка вкрай потрібна. Потрібна набагато більше роботи щодо соціального догляду та підтримки як дитині, так і сім’ї, яка її виховує. Матері дітей із РДУГ демонструють нижчу самоефективність і нижчу сенсорну реакцію. Крім того, у матерів дітей із РДУГ менш достатні здібності виконавчої діяльності були пов’язані з вищою сенсорною реакцією, тривогою та нижчою самоефективністю батьків. Показано позитивний вплив неструктурованих ігор на природі на фізичну активність та когнітивний розвиток. Необхідно встановити універсальні визначення гри на природі, розробити стандартизовані показники результатів. Скафолдінг та неструктурова гра є одними з ефективних варіантів немедикаментозної корекції й потребують більш активного впровадження в практику ведення дітей із РДУГ.