МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО ЯК ЗАСІБ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ КНР

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-108-1-187-197

Ключові слова:

художньо-естетичне виховання, музичне мистецтво, національні традиції, інноваційні підходи, музична освіта

Анотація

У статті схарактеризовано можливості музичної освіти у загальноосвітніх школах КНР у вирішенні трьох груп завдань художньо-естетичного виховання – естетичного просвітництва, формування системи ціннісно-смислових відносин, включення учнів у художньо-творчу діяльність естетичної спрямованості – з урахуванням специфіки соціокультурної та освітньої ситуації у сучасному Китаї. Визначено, що одним із суттєвих напрямків модернізації освіти в сучасному Китаї є зростання ролі естетичного виховання у культурному та духовному розвитку країни, у вдосконаленні соціальних відносин, в особистісному становленні кожної людини.

Реалізація на заняттях художнього потенціалу музичних творів надзвичайно важлива з погляду естетичного виховання учнів, оскільки єдність доброго та прекрасного складає фундаментальну основу класичних та сучасних концепцій художньо-естетичного виховання в КНР. На основі аналізу науково-педагогічних джерел доведено, що на розвиток художньо-естетичного виховання старшокласників в загальноосвітніх школах Китаю вплинули традиційні ідеї давньокитайської філософії, де велика увага приділялася гармонійному вихованню особистості в єдності із законами природи і суспільства, зокрема засобами музичного виховання. Встановлено, що з початку XX століття музичне мистецтво посідає важливе місце в гуманітарній освіті Китаю, відіграє важливу роль у художньо-естетичному вихованні дітей та молоді в системі шкільної та позашкільної освіти.

На основі аналізу державних програм і стандартів для учнів загальноосвітніх шкіл, затверджених Міністерством освіти Китаю, встановлено, що метою музичного виховання було створення естетичної основи розвитку особистості, виховання у школярів духовних якостей та чутливості до позитивного впливу музичного мистецтва. Доведено, що провідним напрямом розвитку музичної освіти в Китаї XX ст. стала комбінація традиційного національного підходу з музично-педагогічними інноваціями, які спрямовані на індивідуальний творчий розвиток учнів в школах КНР.

Біографія автора

Жанна Сироткіна, Ізмаїльський державний гуманітарний університет

Сироткіна Жанна Єрофіівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного та образотворчого мистецтв Ізмаїльського державного гуманітарного університету (м. Ізмаїл, Україна). E-mail: zhanet08ori@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-26