ТРАНСФОРМАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ЗМІСТУ ІДЕЇ БІЛІНГВІЗМУ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-109-2-132-139Ключові слова:
білінгвальна освіта, білінгвізм, білінгвальне середовище, методи навчанняАнотація
Актуальність проблеми зумовлена глобалізацією освіти та зростаючою міжкультурною взаємодією, тому тема білінгвізму набуває все більшого значення для педагогічної спільноти. Транс-формація педагогічного змісту поняття білінгвізму стає необхідною для ефективного навчання та розвитку мовних компетенцій студентів. Дана стаття присвячена аналізу еволюції педагогічного розуміння та використання концепту білінгвізму. Метою дослідження є розкриття перетворень у трактуванні та застосуванні поняття білінгвізму в контексті сучасної освіти. Стаття розглядає процес трансформації педагогічного змісту ідеї білінгвізму в контексті освітньої системи України. Вона аналізує різні аспекти цієї трансформації, включаючи методи навчання, зміни в програмах та підходи до мовної політики. Стаття розкриває важливість білінгвальної освіти для розвитку мовної та культурної ідентичності української молоді та виклики, що стоять перед її впровадженням. Перспективи подальших досліджень полягають у розширенні контексту шляхом аналізу інших країн, де також впроваджується білінгвальна освіта, для порівняльного аналізу. Емпіричні дослід-ження, такі як опитування студентів, вчителів і батьків, можуть допомогти з'ясувати їхні вподобання і ставлення до білінгвальної освіти. Важливим є також аналіз результатів впровадження білінгвальної освіти, таких як академічні досягнення учнів і їхні мовні компетенції. Розвиток програм підготовки вчителів для реалізації білінгвальної освіти також є необхідним аспектом досліджень. Крім того, вивчення впливу білінгвальної освіти на соціальну і культурну інтеграцію мовних меншин і більшості може розкрити зміни у сприйнятті мови, ідентичності та міжетнічних відносин. Всі ці аспекти сприяють розвитку більш глибокого розуміння ефектив-ності і впливу білінгвальної освіти як в Україні, так і в інших країнах.