ВОКАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО ЯК ЗАСІБ ТВОРЧОГО САМОВИРАЖЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-109-2-150-158

Ключові слова:

вокальне мистецтво, музичне виховання, творче самовираження, майбутні учителі музичного мистецтва, освітній процес, заклад вищої освіти

Анотація

У статті висвітлено можливості вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, які сприяють формуванню їхнього творчого самовираження. Розглянуто процес, під час якого студенти, виконуючи музичні твори, відчувають емоційний резонанс з музикою, що дозволяє їм глибше сприймати та розуміти музичні твори, вносячи власні емоції у процес творчого самовираження. Цей підхід сприяє розвитку їхньої естетичної свідомості та музичної грамотності. Наголошено на важливості такої підготовки, яка не лише допомагає студентам оволодіти технічними навичками, але й досягти глибшого психологічного та емоційного проникнення в зміст музичних творів. Завдяки цьому, майбутні вчителі музичного мистецтва можуть ефективно передавати свої знання та надихати студентів на глибше розуміння і цінування музики. Акцентовано увагу на педагогічному впливі засобів вокальної майстерності на формування творчого самовираження майбутніх учителів музичного мистецтва. Визначено поняття «вокальна майстерність майбутніх учителів музичного мистецтва» як інтегроване новоутворення, яке спрямоване на успішне виконання вокально-педагогічної діяльності. Досліджено важливість вокального мистецтва як інструменту творчого самовираження для майбутніх учителів музичного мистецтва у вищих навчальних закладах. Розглянуто, як вокальне мистецтво впливає на емоції, почуття та настрій людини, сприяючи розвитку її творчих здібностей. Висунуто вимоги до викладачів вокалу щодо оптимізації методів навчання та підвищення якості викладання. Підкреслено необхідність поєднання потреб суспільства з розвитком практичних здібностей студентів. Висвітлено актуальність впровадження нових підходів до викладання вокалу та покращення якості професійної підготовки майбутніх спеціалістів з вокалу у закладах вищої освіти.

Біографії авторів

Тетяна Потапчук, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Потапчук Тетяна Володимирівна – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна). Е-mail: tatvolod@ukr.net

 

Володимир Онищук, Рівненський державний гуманітарний університет

Онищук Володимир Іванович – старший викладач кафедри естрадної музики Рівненського державного гуманітарного університету (м. Рівне, Україна). Е-mail: onyshchuk.v.i@ukr.net

 

Назарій Онищук, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

Онищук Назарій Володимирович – аспірант кафедри педагогіки та менеджменту освіти Камʼянець-Подільського національно університету імені Івана Огієнка (м. Кам’янець-Подільський, Україна), Е-mail: zhayvir2012@gmail.com

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-29