ВОКАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО ЯК ЗАСІБ ТВОРЧОГО САМОВИРАЖЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-109-2-150-158Ключові слова:
вокальне мистецтво, музичне виховання, творче самовираження, майбутні учителі музичного мистецтва, освітній процес, заклад вищої освітиАнотація
У статті висвітлено можливості вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, які сприяють формуванню їхнього творчого самовираження. Розглянуто процес, під час якого студенти, виконуючи музичні твори, відчувають емоційний резонанс з музикою, що дозволяє їм глибше сприймати та розуміти музичні твори, вносячи власні емоції у процес творчого самовираження. Цей підхід сприяє розвитку їхньої естетичної свідомості та музичної грамотності. Наголошено на важливості такої підготовки, яка не лише допомагає студентам оволодіти технічними навичками, але й досягти глибшого психологічного та емоційного проникнення в зміст музичних творів. Завдяки цьому, майбутні вчителі музичного мистецтва можуть ефективно передавати свої знання та надихати студентів на глибше розуміння і цінування музики. Акцентовано увагу на педагогічному впливі засобів вокальної майстерності на формування творчого самовираження майбутніх учителів музичного мистецтва. Визначено поняття «вокальна майстерність майбутніх учителів музичного мистецтва» як інтегроване новоутворення, яке спрямоване на успішне виконання вокально-педагогічної діяльності. Досліджено важливість вокального мистецтва як інструменту творчого самовираження для майбутніх учителів музичного мистецтва у вищих навчальних закладах. Розглянуто, як вокальне мистецтво впливає на емоції, почуття та настрій людини, сприяючи розвитку її творчих здібностей. Висунуто вимоги до викладачів вокалу щодо оптимізації методів навчання та підвищення якості викладання. Підкреслено необхідність поєднання потреб суспільства з розвитком практичних здібностей студентів. Висвітлено актуальність впровадження нових підходів до викладання вокалу та покращення якості професійної підготовки майбутніх спеціалістів з вокалу у закладах вищої освіти.