АКМЕОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ: ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-109-2-235-245

Ключові слова:

акмеологічний підхід, професійна підготовка, освітній процес, майбутні менеджери, теоретичні та методичні засади, акмеологічні технології

Анотація

У статті зосереджено увагу на потребі формування професійної культури у майбутніх менеджерів упродовж професійної підготовки у закладах вищої освіти. Професійну культуру майбутнього менеджера розглядаємо як цілісну систему, що включає професійні цінності, елементи професійної свідомості й професійної поведінки та виступає у якості вагомого чинника, що спонукає до особистісного розвитку фахівця як суб’єкта діяльності та проявляється у життєвому й професійному самовизначенні, моральності та духовності. Майбутній менеджер з високим рівнем професійної культури буде успішним фахівцем, який буде ефективно реалізовувати усі управлінські функції та вирішувати складні професійні завдання, а також швидко адаптується до складних умов професійної діяльності як в мирний, так і у воєнний час. Акмеологічний підхід орієнтований на цілісний і всебічний розвиток освітніх систем та особистісно-професійне вдосконалення здобувачів освіти як головних суб’єктів освітнього процесу, він є синтезом системного, особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів. У теоретичній площині цей підхід забезпечує чіткий аналіз механізмів формування «акме» з урахуванням особистісної обумовленості та дозволяє виявити різноманітні зв’язки, які існують в освітньому процесі, й зведення їх у єдину цілісну картину під час формування професійної культури. Використовуючи акмеологічний підхід у своєму дослідженні, ми звертаємо увагу на такі три головні методичні аспекти, які він забезпечує: 1) прогнозування якісного результату у професійній підготовці майбутнього менеджера, який володіє належним рівнем сформованості професійної культури; 2) цілісне вивчення чинників, що впливають на продуктивність підготовки майбутніх менеджерів; 3) побудову ефективної моделі акмеологічного освітнього процесу, що буде спрямована на формування у студентів спеціальності 073 Менеджмент належного рівня професійної культури з урахуванням усіх факторів, що впливають на цей процес.

У статті проаналізовані методичні вимоги, яких ми дотримувалися під час формування професійної культури у майбутніх менеджерів на основі акмеологічного підходу, а також розкриті проблемні аспекти, які будуть вирішені з його допомогою.

Біографія автора

Михайло Яцура , Мукачівський державний університет

Яцура Михайло Михайлович – здобувач третього (освітньо-наукового)
рівня вищої освіти спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)» Мукачівський державний університет (м. Мукачево, Україна). E-mail: jatsura.mikhail@gmail.com

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-29