Діяльність куратора академічної групи у воєнний період: підходи, пріоритети, інформаційно-аналітичний супровід

Автор(и)

  • Ольга Петрівна Лучанінова Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського (м. Київ, Україна) https://orcid.org/0009-0005-2205-547X

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-110-3-72-83

Ключові слова:

куратор академічної групи, воєнний період, інформаційно-аналітичний супровід, домінанта виховання, виховні заходи

Анотація

У статті розглянуто діяльність куратора академічної групи у воєнний період, розкрито важливість постаті куратора в освітньо-виховному процесі сучасного університету, й для здобувачів вищої освіти зокрема. Як ніколи, у воєнний період найближчою ланкою між керівництвом і здобувачем вищої освіти є куратор академічної групи. Наголошено, що викладач-куратор повинен мати авторитет, відзначатися високими моральними якостями, мати певний рівень педагогічної майстерності, організаторські здібності та професійний хист, забезпечувати позитивний виховний вплив на здобувачів вищої освіти.
Мета – висвітлити діяльність куратора академічної групи та її особливості в умовах воєнного стану, охарактеризувати підходи, пріоритети, інформаційно-аналітичний супровід цієї діяльності.
Зазначено, що куратор академічної групи може створити комфортні організаційно-педагогічні умови для здобувачів щодо адаптації до нового колективу, особливостей та умов освітнього процесу з позиції фасилітаційної взаємодії та свого педагогічного досвіду, використовуючи арсенал форм і методів виховної роботи, здійснюючи свою діяльність в умовах війни та психологічної кризи суб’єктів освітнього процесу.
Описано підходи, пріоритети, інформаційно-аналітичний супровід діяльності куратора академічної групи у воєнний період. Подається порівняльна характеристика виховної мети освітнього
процесу у закладах вищої освіти на початку ХХІ ст. і у воєнний період України. Теоретична цінність полягає у патріотичній та духовно-культурній домінанті у вихованні, націленій на формування відповідальної особистості, яка плекає любов до Батьківщини та бажання її захистити й зберегти, яка відстоює духовно-культурні цінності, здатна до самоосвіти й саморозвитку. Практична цінність полягає в тому, що куратор сприяє участі студентів академічної групи у виховних заходах, спрямованих на національно-патріотичне виховання й історичну пам’ять, особистісний розвиток та захист ментального здоров’я; використовує інформаційно-аналітичний супровід для організації ефективної виховної діяльності. Апріорі під час війни важливою частиною виховного впливу є заходи, спрямовані на захист ментального здоров’я суб’єктів освітнього процесу – і здобувачів, і викладачів.

Біографія автора

Ольга Петрівна Лучанінова, Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського (м. Київ, Україна)

Лучанінова Ольга Петрівна – доктор педагогічних наук, професор, провідний науковий співробітник відділу наукового інформаційно-аналітичного супроводу освіти Державної науково-педагогічної бібліотеки імені В. О. Сухомлинського (м. Київ, Україна). E-mail: 2017olgapetrovna@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-29