Using modern digital omnichannel marketing tools to promote the Foxtrot brand effectively

Authors

  • I.M. Safronska Volodymyr Dahl East Ukrainian National University, Kyiv city
  • D.Yu. Kurochkin Volodymyr Dahl East Ukrainian National University, Kyiv city

DOI:

https://doi.org/10.33216/1998-7927-2024-286-6-110-118

Keywords:

omnichannel marketing, Foxtrot brand, marketing strategy, digital tools, influencer marketing, artificial intelligence, augmented reality, content personalization, retail business

Abstract

In the face of growing competition in the home appliances and electronics market, omnichannel marketing is becoming a key tool for attracting and retaining customers. Artificial intelligence, influencer marketing, and augmented reality can increase business efficiency, improve customer experience, and strengthen the competitive position of the Foxtrot brand. The article aims to analyze and substantiate the effectiveness of modern digital omnichannel marketing tools for promoting the Foxtrot brand. The study aims to identify optimal strategies for using influencer marketing, artificial intelligence, and augmented reality to increase brand awareness, improve customer experience, and optimize business processes. The article explores measures to strengthen the Foxtrot brand’s omnichannel marketing through modern digital tools. The author analyzes the impact of artificial intelligence (AI), augmented reality (AR), and influencer marketing on increasing the effectiveness of brand promotion, improving customer experience, and optimizing operations. The author considers the prospects for long-term cooperation with influencers, which will increase brand awareness, expand the audience, and compete with Comfy, which actively involves opinion leaders in its marketing campaigns. It is proposed that a product exchange program for reviews be introduced and a focus on regional bloggers to strengthen positions in local markets. Particular attention is paid to using artificial intelligence to forecast demand, personalize content and price offers, and optimize logistics processes. The authors propose analyzing historical sales data, using machine learning algorithms to identify seasonal trends, automated generation of dynamic discounts, and improving supply chain management to reduce costs and delivery times. Integrating augmented reality is an innovative approach to increase brand trust and reduce product returns. It is proposed to develop, a mobile application with AR functionality that allows customers to virtually evaluate products in their space before purchasing. It is also recommended to launch advertising campaigns with demonstration videos of the benefits of AR to popularize the technology among users. It is concluded that the integrated integration of influencer marketing, artificial intelligence, and augmented reality will help strengthen the Foxtrot brand’s market position, increase customer loyalty, and increase the efficiency of omnichannel sales. 

References

1. Котлер Ф. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового / Ф. Котлер, Г. Катарджая, Ї. Сетьяван; пер. з англ. К. Куницької та О. Замаєвої. К. : Вид. група КМ-БУКС, 2018. 208 с.

2. Schultz D.E. Integrated Marketing Communications. Journal of Promotion Management, 1992. vol. 1(1), pp. 99–104. DOI: https://doi.org/10.1300/J057v01n01_07 (дата звернення: 18.12.2024)

3. Gasparin I., Slongo L. A. Omnichannel as a Consumer-Based Marketing Strategy. DOI: 10.1590/1982-7849rac2023220327.en (дата звернення: 18.12.2024)

4. Гриневич Л. В., Смотрова Д. В.Категорійний апарат в омніканальному маркетингу. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-9-04-17 (дата звернення: 20.12.2024)

5. Коротун О., Збирит С., Мартинюк А. Омніканальний маркетинг: створення цілісної взаємодії між брендом та споживачем. Економіка та суспільство, 2024 (63). URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-20 (дата звернення: 20.12.2024)

6. Вишнівський В.В., Качмала В. І., Петровська С.В. Інтеграція омніканального маркетингу: виклики та перспективи для сучасних брендів. DOI: 10.31673/2415-8089.2024.041721(дата звернення: 21.12.2024)

7. Гноєвий В.Г., Бугайчук Т.В., Яременко В. А. Впровадження омніканальних технологій для оптимізації взаємодії з клієнтами. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-59 (дата звернення: 20.12.2024)

8. Семенда О.В. Застосування інтегрованої омніканальної стратегії залучення цільової аудиторії у фармацевтичному маркетингу. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-114 (дата звернення: 20.12.2024)

9. Кубашевський О.Є. Використання омніканального маркетингу для просування товарив харчової промисловості. DOI: 10.32782/2522-1256-2024-42-06(дата звернення: 22.12.2024)

10. Волхонський А. Особливості формування бренду підприємств як фактору підвищення їх конкурентоспроможності. Економіка та суспільство, 2023. Вип. 54. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-93 (дата звернення: 20.11.2024).

11. Фокстрот. Fedoriv. URL: https://agency.fedoriv.com/uk/cases/foxtrot (дата звернення: 26.11.24).

12. Оновлений магазин приносить на 20–30% більше прибутку. Що «Фокстроту» дав ребрендинг із лицем Фоксі. Mc.today. 2020. URL: https://mc.today/uk/onovlenij-magazin-prinosit-na-20-30-bilshe-pributku-shho-fokstrotu-dav-rebrending-iz-litsem-foksi/ (дата звернення: 26.11.2024).

13. Кейс ребрендинга Фокстрот. Ua-retail. 2024. URL: https://ua-retail.com/2021/03/kejs-rebrendinga-fokstrot/. (дата звернення: 27.11.2024).

14. Фокстрот. Результати діяльності компанії у 2023 році. URL: https://foxtrotgroup.com.ua/ru/articles/50521.html (дата звернення: 25.11.2024).

15. Кейс Фокстрот: 16% продажів аксесуарів при тому ж самому трафіку. eSputnik. 2021. URL: https://esputnik.com/uk/blog/kejs-fokstrot-16-prodazhiv-aksesuariv-pri-tomu-samomu-trafiku (дата звернення: 25.11.2024).

16. Перші результати запуску провідної технології оплати. Фокстрот. 2022. URL: https://www.foxtrot.com.ua/uk/article/62050 (дата звернення: 25.11.2024).

17. Фокстрот впроваджує новий чекбокс-формат у 2023 році. Checkbox. 2023. URL: https://checkbox.ua/foxtrot-checkbox-2023/ (дата звернення: 25.11.2024).

18. ФоксFan: нова кешбек програма від Фокстрот з +1,6 млн клієнтів. All Retail. URL: https://allretail.ua/news/70827-foksfan-nova-keshbek-programa-vid-fokstrot-z-1-6-mln-kliyentiv (дата звернення: 27.11.24).

19. Sparsh Sadhu. 20 Influencer Marketing Statistics You Should Know in 2024. SocialPilot. 2024. URL: https://www.socialpilot.co/blog/influencer-marketing-statistics (дата звернення: 27.11.24).

20. Shepherd J. 28 Essential Influencer Marketing Statistics You Need to Know in 2024. Social Shepherd. 2024. URL: https://thesocialshepherd.com/blog/influencer-marketing-statistics (дата звернення: 28.11.24).

21. Фокстрот 2023: підсумки року - головне та найцікавіше. UA Retail. URL: https://ua-retail.com/2023/12/fokstrot-2023-pidsumki-roku-golovne-ta-najcikavishe/ (дата звернення: 25.11.2024).

Published

2025-01-10