ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК СПІЛКУВАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ МИСТЕЦЬКИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2022-104-2-6-15Ключові слова:
навички спілкування, професійна діяльність, майбутні педагоги, мистецькі заклади освітиАнотація
У статті обґрунтовано основні поняття дослідження. Подано, що спілкування є найважливішим професійним інструментом педагогічної діяльності. Педагог повинен прагнути до підвищення комунікативної компетентності – здатності встановлювати і підтримувати необхідні контакти з людьми, формувати сукупність знань, умінь та навичок, які забезпечують ефективність комунікативного процесу. Майбутні фахівці повинні володіти професійними знаннями та навичками педагогічного спілкування, оскільки уся їхня діяльність будується на комунікативному процесі. Спілкування є однією з центральних проблем, через призму якої визначають питання сприймання й розуміння людьми одне одного, лідерство і керівництво, згуртованість і конфліктність, міжособистісні взаємини. Зосереджено увагу на тому, що професійне спілкування – багатопланове явище, у якому дидактичний аспект потребує уваги дослідників. Зосереджено увагу на педагогічних умовах навчання студентів професійному спілкуванню – організації навчального процесу з використанням спеціальних форм і методів навчання, проведення під час практичних занять тренінгів, вправ, які сприяють удосконаленню навичок професійного спілкування, проведення різних лабораторних робіт, де студенти випробовують себе в ролі педагога, розв’язуючи різні педагогічні задачі, створюючи штучні бар’єри педагогічного спілкування для вироблення уміння їх долати.