СУЧАСНІ ІННОВАЦІЇ У ВИКЛАДАННІ ІСТОРИЧНОГО МАТЕРІАЛУ УЧНЯМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ: ЄВРОПЕЙСЬКА ПРАКТИКА
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2022-104-2-134-147Ключові слова:
інновації, інклюзивна освіта, методика викладання історичного матеріалу, учні з особливими освітніми потребамиАнотація
Новації у викладанні історичного матеріалу є відображенням об’єктивних вимог, спрямованих на забезпечення права на якісну освіту всіх без винятку громадян, у тому числі учнів з особливими освітніми потребами. Мета статті – обґрунтувати необхідність використання сучасних інновацій у викладанні історичного матеріалу для учнів з особливими освітніми потребами. У результаті дослідження виявлено сучасні вітчизняні та європейські інновації у викладанні історичного матеріалу для учнів з особливими освітніми потребами, такі як: відчуй на власному досвіді, classcraft – history, навчальна лабораторія, читання як історик, фотопазл, перегляд історії, інтерактивна екскурсія, знайти свідка, використання ЗМІ. Обґрунтовані нововведення співвідносяться з можливими та корисними методами їх впровадження в навчальний процес, зокрема: метод екскурсії, метод трьох мушкетерів, метод реконструкції, метод гейміфікації. З’ясовано, що фокусом інноваційного викладання історичного матеріалу для учнів з особливими освітніми потребами є віра в те, що кожен учень має здатність навчатися та досягати успіху в житті. Крім того, інноваційне викладання історичного матеріалу допомагає учням з особливими освітніми потребами розвивати критичне судження щодо історичних питань і розуміння існуючих подій в їх належному історичному контексті. У роботі наголошується, що інновації у викладанні історичного матеріалу для учнів з особливими освітніми проблемами характеризуються принципом діагностичної цільової спрямованості, тому мету використання інноваційної технології у викладанні історичного матеріалу слід ставити настільки точно, щоб можна було зробити однозначний висновок про рівень її реалізації та створити достатньо визначений дидактичний процес, який гарантував би його виконання у зазначений час. Зроблено висновок, що використання різноманітних методів та інноваційних технологій під час викладання історичного матеріалу допоможе не лише виміряти знання учнів з особливими освітніми потребами, а й спонукати їх до рефлексії та критичного мислення, а отже, може бути причиною для розвитку широкого спектру когнітивних та міжособистісних навичок. Викладання історичного матеріалу для учнів з особливими освітніми потребами шляхом використання інноваційних технологій покликане модифікувати зміст навчального матеріалу.