ДІАГНОСТИКА РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЗФПО
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-105-1-68-80Ключові слова:
соціальна компетентність, самоорганізація, дослідження, тестуванняАнотація
В теперішній час при підготовці спеціалістів економічних спеціальностей все більш актуальним стає не тільки формування фахових hard skills, а і забезпечення підготовки спеціаліста з розвинутими soft skills. Велику частину soft skills можна забезпечити, якщо формувати у спеціалістів емоційні, соціальні та лідерські якості, що в сукупності забезпечують соціальну компетентність. В статті проведено теоретичне дослідження поглядів закордонних та вітчизняних науковців у сфері філософії, психології, соціології, суспільствознавства на формування поняття «соціальна компетентність», визначено її складові компоненти. Практичне визначення соціальної компетентності відбувається здебільше емпіричним шляхом. Нами запропоновано інструмент дослідження соціальної компетентності в групах середньої численності відповідно до теоретичного визначення цього поняття. В статті представлено обґрунтування та опис практичного дослідження соціальної компетентності. Наше дослідження проведено на студентах економічної спеціальності закладу передвищої професійної освіти (ЗФПО). Вибірка досліджуваних складається з юнаків та дівчат, студентів від 1 до 3 курсів. Проведено кількісний та якісний – статистичний, дескриптивний та кореляційний аналізи. Для зручності сприйняття результати представлено у візуальній формі. За допомогою кількісного аналізу всі респонденти були розподілені за рівнями сформованості соціальної компетентності. Якісні методи обробки допомогли визначити чинники, що впливають на формування та вдосконалення соціальної компетентності. У статті визначено гендерні відмінності соціальної компетентності в групі студентів.
На основі проведеного дослідження запропоновані й логічно обґрунтовані напрями проведення корекційної роботи у вигляді групових тренінгів.