БЕЗПЕКА ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-105-1-90-101

Ключові слова:

освітній простір, безпека, освітній процес, учасники освітнього процесу, заклад дошкільної освіти, воєнний стан, укриття

Анотація

У статті актуальне в період воєнного стану питання безпеки розглядається як першочергова потреба людини. Авторами охарактеризовано зміст поняття «безпека освітнього простору закладу дошкільної освіти». Проаналізовано особливості організації безпечного освітнього простору ЗДО в період воєнного стану як створення особливих умов, що запобігають будь яким видам фізичної, психологічної, інформаційної, соціальної, моральної, матеріальної небезпеки всіх учасників освітнього процес, забезпечують захищеність від негативних впливів та створюють комфортність для життя і розвитку особистості. Визначено, що безпека в освітньому просторі ЗДО включає в себе психологічний, фізичний та інформаційний компоненти. Охарактеризовані основні умови організації безпечного освітнього простору в ЗДО: передбачення небезпеки, запобігання небезпеці, автоматизм дій у разі небезпеки. Робота містить аналіз досвіду закладів освіти Ізраїлю, який слід враховувати для забезпечення безпеки учасників освітнього процесу ЗДО України. Акцентовано увагу на важливості інформаційної безпеки дітей як компоненту безпечного освітнього простору. Визначено підходи та стратегії щодо організації безпечного освітнього простору в ЗДО: вибір доцільного формату та режиму роботи, посилення пропускного режиму, дотримання принципів універсальності, підтримка сприятливого психологічного клімату та психологічний супровід, виключення негативного інформаційного навантаження на дітей, оновлення напрямів партнерської взаємодії з батьками вихованців, організаційно-методичний супровід тренувань та навчання персоналу. Сформульовано основні напрямки підготовчої роботи щодо організації безпечного простору ЗДО в умовах воєнного стану. Визначено поняття укриття, безпечні локації та охарактеризовано особливості їх організації та обладнання.

Біографії авторів

Ольга Косенчук, Державна установа «Український інститут розвитку освіти»

Косенчук Ольга Геннадіївна – кандидат педагогічних наук, доцент, начальник відділу дошкільної освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти» (м. Київ, Україна). E-mail: kosenchuk@ukr.net

Ольга Стягунова, Державна установа «Український інститут розвитку освіти»

Стягунова Ольга Олександрівна – кандидат педагогічних наук, методист відділу дошкільної освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти» (м. Київ, Україна); доцент кафедри педагогіки і психології Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Київ, Україна). E-mail: styagunova@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-01