ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АРТТЕРАПІЇ ПСИХОЛОГАМИ ЯК ЗАСОБУ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОГО ВПЛИВУ У РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

  • Тетяна Борсук Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» https://orcid.org/0009-0008-8306-6553

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-106-2-37-44

Ключові слова:

арттерапія, діти з особливими освітніми потребами, мистецтво, особистість, психологи, творчість

Анотація

У статті обґрунтована важливість використання арттерапії у роботі психологів з дітьми з особливими освітніми потребами. Здійснено аналіз літератури, в якій розглядається важливість арттерапії як однієї з найбільш результативних методів, де поєднується творчість і різні художні прийоми. Визначено науковців, які досліджують арттерапію. Проаналізовано поняття та завдання арттерапії як такого напряму, що мобілізує творчий потенціал особистості та внутрішні механізми саморегуляції, нові ресурси та можливості. Досліджено специфіку застосування методів та елементів арттерапії психологами у своїй діяльності, зокрема: глинотерапія, як напрям, який спрямований актуалізувати динаміку внутрішнього світу дитини за допомогою глини; драматерапія, як напрям, що використовує силу мистецтва театру як стратегію розкриття внутрішнього світу особистості; ізотерапія, як напрям, що використовує методи образотворчого мистецтва для нормалізації психічного стану дітей; казкотерапія, як напрям, при якому для досягнення очікуваного результату використовуються вигадані історії, тобто казки; колажування, як технічний прийом в образотворчому мистецтві, в якому застосовується наклеювання на яку-небудь основу матеріалів, що відрізняються від неї за кольором і фактурою; лялькотерапія, як напрям, заснований на процесах ідентифікації дитини з улюбленим героєм мультфільму, казки і з улюбленою іграшкою; мандалотерапія, як напрям, який відображає ваше «Я», свідоме та несвідоме; маскотерапія, як напрям, що базується на виведенні внутрішнього глибинного стану людини на поверхню за допомогою маски; музикотерапія, як напрям, що використовує музику в якості засобу корекції; піскова терапія, як напрям, який передбачає взаємодію з піском. Описано корекційно-розвитковий вплив арттерапевтичних технологій у роботі психологів в інклюзивному середовищі з формуванням позитивних змін.

Біографія автора

Тетяна Борсук, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

Борсук Тетяна Олександрівна – аспірантка, здобувачка третього освітньо-наукового рівня Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (м. Полтава, Україна). E-mail: borsuktania@ukr.net

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-17