РОЗВИТОК ТВОРЧОЇ АКТИВНОСТІ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ПІД ЧАС ГУРТКОВОЇ РОБОТИ
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-106-2-68-76Ключові слова:
гурткова робота, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна освіта, позашкільна освіта, творчість, заходиАнотація
У статті розглянуто питання формування і розвитку творчої особистості під час гурткової роботи. Виділяються основні завдання навчання і виховання дітей з ООП у позашкільних закладах. Автором сформульовано визначення поняття «дитяча творчість», «креативність» як основи продуктивного розвитку дитини, дослідницької поведінки. Проаналізовано психолого-педагогічні та методичні роботи з питання розвитку творчої активності дитини з особливими освітніми потребами. На сучасному етапі розвитку спеціальної педагогіки одним із основних її завдань є всебічний розвиток особистості дитини, розвиток у неї творчих здібностей, творчого підходу до зміни навколишнього світу, активність та самостійність розумових процесів. У статті доведено необхідність використання різних педагогічних форм і методів інклюзивного навчання та виховання дитини з особливими освітніми потребами в Новій українській школі. Інклюзивне навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами є важливою темою в освітній системі Нової Української школи. Однак, на жаль, інклюзія може бути порушена з різних причин, що створює проблеми для дітей з особливими потребами. Одна з основних проблем інклюзивного навчання в Новій українській школі полягає у недостатній підготовці вчителів для роботи з такими дітьми. Інклюзивна освіта потребує особливих навичок, знань і розуміння потреб дітей з різними освітніми потребами. Багато вчителів не отримали достатньої підготовки або підтримки, щоб ефективно працювати з такими дітьми, що ускладнює їх включення в навчальний процес. Однак, при гуртковій роботі з дітьми з особливими потребами виникають певні виклики. Важливо забезпечити інклюзивну середу, де всі діти відчувають себе прийнятими та мають рівні можливості для участі. Також важливо створити адаптоване навчальне середовище з урахуванням потреб дітей з особливими освітніми потребами, включити необхідне обладнання та матеріали.