ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК XXI-ГО СТОЛІТТЯ ЯК ВАЖЛИВОГО ЕЛЕМЕНТУ ЦІННІСНО-ДЕОНТОЛОГІЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ІТ-ФАХІВЦЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-106-2-116-126

Ключові слова:

підготовка майбутнього ІТ-фахівця, ціннісна-деонтологічні компетенції, навички XXI століття, цінності

Анотація

Стаття присвячена дослідженню змісту навичок, які виступають складовою частиною ціннісно-деонтологічних компетентностей майбутнього ІТ-фахівця. Вона розглядає важливість цих навичок у вирішенні професійних питань та прийнятті відповідальних рішень в інформаційній сфері. Розглядаючи проблематику ціннісно-деонтологічних компетентностей майбутніх ІТ-фахівців, дана стаття детально аналізує важливі аспекти, що становлять основу цих компетентностей. Розглядаються різноманітні аспекти навичок, необхідних для вдалого фахового розвитку в сфері інформаційних технологій. При цьому особлива увага приділяється практичним аспектам впровадження навичок XXI століття у процес навчання майбутніх ІТ-фахівців. Виявлено, що формування навичок XXI століття вкрай важливе для підготовки майбутніх ІТ-фахівців з приводу декількох ключових причин, як наприклад – технологічна динаміка розвитку інформаційних технологій, а відтак майбутні IT-професіонали повинні бути готові до постійних змін та апдейтів. Окрім технічних знань, сучасні ІТ-фахівці повинні володіти навичками у сферах комунікацій, критичного мислення, аналітики та роботи в команді, а швидке впровадження нових технологій та методів роботи вимагає готовності адаптуватися до нових вимог та навичок, а цьому має сприяти саме набір базових цінностей особистості мабутнього ІТ-фахівця. З поглибленням впливу технологій на наше суспільство, етичні та кібербезпечні питання стають важливими для майбутніх ІТ-професіоналів. Встановлено, що формування навичок XXI століття необхідно для того, щоб майбутні ІТ-фахівці могли ефективно працювати в сучасному технологічному середовищі та робити внесок у розвиток суспільства. Стаття також аналізує можливі шляхи інтеграції цих компетентностей у навчальний процес для підготовки майбутніх ІТ-професіоналів.

Біографії авторів

Юрій Пелех, Рівненський державний гуманітарний університет, Університет Жешувський

Пелех Юрій Володимирович – доктор педагогічних наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи, європейської інтеграції та інновацій Рівненського державного гуманітарного університету (м. Рівне, Україна); професор звичайний, доктор хабілітований Інституту педагогіки Університету Жешувського (м. Жешув, Польща). Е-mail: pelekhyurii@ukr.net

Ганна Шліхта, Рівненський державний гуманітарний університет

Шліхта Ганна Олександрівна – кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики Рівненського державного гуманітарного університету (м. Рівне, Україна). Е-mail: hanna.shlikhta@rshu.edu.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-18