ІСТОРИКО-ГЕНЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ЗАСОБАМИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-106-2-155-167Ключові слова:
естетичне виховання, особистість, діти, суспільство, музичне мистецтво, музична культура, музика, хоровий спів, музична освіта, музично-педагогічні концепціїАнотація
У статті запропоновано історико-генетичний аналіз зарубіжного досвіду естетичного виховання особистості засобами музики, виявлення передумов розвитку музичної освіти у різні історичні періоди. Наголошується, що в сучасному світі все більше увага зосереджена на естетичному вихованні особистості, яка буде розуміти красу навколишнього світу, культуру різних народів, цінувати творчі здобутки минулого та розвивати творчість молоді. Підкреслено, що музика, й зокрема спів, є невід’ємним елементом людського життя з найдавніших часів, про що свідчать наскальні малюнки первісної людини, стародавні барельєфи й розписи, історичні факти, стародавні пам’ятки музичної культури. Автор статті зазначає, що видатні представники людства різних історичних періодів усвідомлювали, що музичне мистецтво як невід’ємний складник духовної культури суспільства значною мірою впливає на внутрішній світ особистості, є важливим засобом становлення людської індивідуальності, її духовного вдосконалення, важливим чинником розвитку всього суспільства.