ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ СІМ'Ї
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-107-3-39-47Ключові слова:
соціальний працівник, сім`я, соціально-педагогічний супровід, педагогічні умови, інтерактивні методи, спецкурс, практична підготовкаАнотація
У статті доводиться, що проблема соціально-педагогічного супроводу сімей соціальними працівниками залишається актуальною для вивчення теорії і практики формування професійної готовності бакалавра соціальної роботи до такого виду професійної діяльності. Встановлено, що соціальні працівники, на яких покладається виконання соціального супроводу родин, достатньою мірою не обізнані зі специфікою процесу взаємодії з певною категорією сімей, не знають їх особливостей, не володіють відповідними технологіями розв’язання тих чи інших проблем життєдіяльності, що, у свою чергу, не дозволяє забезпечити належний рівень соціально-педагогічної допомоги конкретній сім’ї. Обґрунтовано, що при роботі з кожною категорією сімей бакалавр соціальної роботи повинен мати знання про сутність, типологію сімей і, відповідно, особливості виховання та підходів до вихованців у своїй професійній діяльності. Розроблено та обґрунтовано необхідні педагогічні умови, що визначають результативність процесу формування готовності майбутніх соціальних працівників до соціально-педагогічного супроводу сімей: розробка та реалізація навчального спецкурсу «Соціально-педагогічний супровід сім`ї»; використання інтерактивних методів у вивченні обов'язкових навчальних дисциплін; оволодіння майбутніми соціальними працівниками навичками соціально-педагогічного супроводу сімей на основі інтеграції теоретичної та практичної підготовки.