ЦИФРОВА ГРАМОТНІСТЬ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВКЛЮЧЕННЯ ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ У СУЧАСНЕ СУСПІЛЬСТВО
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-107-3-203-211Ключові слова:
соціальні зміни, цифровізація, цифрова грамотність, цифрове середовище, цифрові компетенції, інформаційні технології, інтерактивні технології, диджиталізація, інформаційна культура, саморозвиток, люди похилого віку, старіння населенняАнотація
Наведено аналіз ролі цифрової грамотності в адаптації покоління «третього віку» до умов сучасного інформаційного суспільства. Зазначається, що формування інформаційного суспільства і поширення новітніх цифрових технологій виступає значущим фактором соціальнокультурних трансформацій, що відображаються в тому числі і на поколінській динаміці сучасного українського соціуму. На даний момент вивчення процесів, пов'язаних з цифровізацією, в сучасних умовах відстає від потреб теорії та практики. Зазначається, що покоління «третього віку» в сучасних умовах відчуває нестачу знань у сфері використання цифрових технологій і визнає безперечне лідерство у цій сфері за молодими поколіннями. При цьому результати дослідження показують, що більшість представників цієї вікової категорії активно підвищує свою цифрову грамотність і використовує її як адаптаційний ресурс в умовах інформаційного суспільства.
У результаті констатується, що цифрова грамотність реалізує нову інформаційну реальність соціалізації та адаптації людей «третьої вікової категорії» і виявляється у їхньому комфортному існуванні в інформаційно-цифровому суспільстві.