ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПОЛІПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ-ЕКОНОМІСТІВ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Сергій Тасиць ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-108-1-231-247

Ключові слова:

професійна підготовка, менеджер-економіст, педагогічні умови, індивідуальна траєкторія навчання, міждисциплінарний підхід, формальна, неформальна освіти, практико-орієнтована складова, поліпрофесійна мобільність

Анотація

У статті розкриваються зміст та реалізація педагогічних умов формування поліпрофесійної мобільності студентів вищих навчальних закладів – майбутніх менеджерів-економістів в процесі професійної підготовки, а саме розвиток стійкої позитивної мотивації майбутніх менеджерів-економістів на саморозвиток особистісно-професійних якостей, необхідних для формування поліпрофесійної мобільності; акцентуація практико-орієнтованого та міждисциплінарного підходу професійної підготовки майбутніх менеджерів-економістів із урахуванням європейського досвіду навчання; створення індивідуальної траєкторії навчання майбутніх менеджерів-економістів у ЗВО засобами інтеграції формальної та неформальної освіти. Зазначено, що реалізація педагогічних умов відбувається поетапно: на мотиваційно-цільовому етапі – набуття стійкої позитивної мотивації та потреб у набутті над професійних знань, що співпадає з періодом розвитку пізнавального інтересу до майбутньої професії; на організаційно-технологічному етапі –набуття комплексу необхідних компетенцій на основі міждисциплінарності для забезпечення ефективної професійної управлінської діяльності в економічній сфері; на рефлексивно-коригувальному етапі – забезпечує функціонування індивідуальної освітньої траєкторії як особистісно-орієнтованої організації освітнього процесу, що забезпечує практичну реалізацію професійної компетентності і сприяє формуванню індивідуального стилю самоосвітньої діяльності здобувача освіти, його подальшого удосконалення і перехід на індивідуальний стиль професійної діяльності як фахівця. Робиться висновок, що упровадження в освітній процес визначених педагогічних умов має забезпечити якісну підготовку менеджерів економічної сфери та сформувати здатність до поліпрофесійної діяльності в умовах соціально-економічної трансформації.

Біографія автора

Сергій Тасиць, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

Тасиць Сергій Олександрович – аспірант другого року навчання кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Дніпро, Україна). E-mail: tasits.s.a@gmail.com

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-27