Здоров'язбережувальна діяльність майбутніх учителів фізичної культури засобами здоров'язбережувальних технологій
DOI:
https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-110-3-6-15Ключові слова:
здоров’язбережувальна діяльність, педагогічні заклади вищої освіти, здоровий спосіб життя, фахівець фізичної культури, учитель фізичної культури, здоров’язбережувальні технологіїАнотація
У статті розкривається проблема організації здоров’язбережувальної діяльності у педагогічних закладах вищої освіти як змістовна складова у професійній підготовці майбутнього фахівця фізичної культури, його подальшого розвитку як компетентно фахового спеціаліста, який використовує засоби здоров’язбережувальних технологій, що забезпечують профілактику, підтримку та розвиток здоров'я підростаючого покоління; визначено суперечності, зокрема, між: соціальним замовленням
держави щодо підготовки фахівців з фізичної культури, виховання здорового покоління та недостатньою розробленістю цієї проблеми в науковій літературі; необхідністю вдосконалення процесу розвитку
здоров’язберігаючого потенціалу особистості, виховання на цій основі здорового способу життя студентів факультетів фізичного виховання закладів вищої освіти та підготовки їх до роботи з попередження порушень здоров’я учнів загальноосвітньої школи; розглянуто зміст здоров’язбережувальної діяльності майбутніх фахівців фізичної культури із застосуванням здоров’язбережувальних технологій; акцентується увага на важливості розвитку здорового способу життя серед здобувачів освіти, аналізується ефективність використання сучасних методів та підходів до здоров’язбережувальної діяльності в педагогічному процесі.
Результати дослідження підкреслюють важливість впровадження здоров’язбережувальних технологій у підготовку майбутніх спеціалістів фізичної культури для покращення їхнього здоров’я та збереження активності учнів; робиться висновок, що проблеми модернізації сучасного освітнього процесу, його особистісно-діяльнісний аспект ґрунтується на впровадженні здоров’язберігаючих технологій, саме вони є основними положеннями нової парадигми освіти.