Педагогічне керівництво процесом формування інформаційно-технологічної компетентності майбутніх учителів інформатики: практичний аспект

Автор(и)

  • Максим Львович Роганов Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна) https://orcid.org/0000-0002-2153-6854
  • Максим Максимович Роганов Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна) https://orcid.org/0000-0001-6488-8692

DOI:

https://doi.org/10.33216/2220-6310/2024-110-3-137-150

Ключові слова:

інформаційно-технологічна грамотність, інформаційно-технологічна культура, інформаційно-технологічна компетентність, формування та розвиток інформаційно-технологічної компетентності, учитель інформатики

Анотація

В статті розкривається актуальна проблема організації педагогічного керівництва процесом формування інформаційно-технологічної компетентності майбутніх учителів інформатики у практичному аспекті. Наголошується, що технологічна підготовка в умовах сучасного інформаційно-освітнього простору педагогічного закладу вищої освіти, що реалізується шляхом виконання значної частини навчальних дій з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій, передбачає обов’язкову наявність початкової інформаційної та технологічної грамотності студентів, що виявляється не тільки в оволодінні ними вміннями та навичками використання в своїй діяльності сукупності технічних засобів та пристроїв, а й у здібності усвідомити, коли потрібна ця інформація, знайти її, оцінити та ефективно використовувати. Тому необхідно удосконалювати шляхи формування та розвитку інформаційно-технологічної компетентності фахівців як необхідного компонента їх загальної професійної компетентності, яка є ціннісним орієнтиром сучасної вищої педагогічної освіти.
Розкрито практичну складову процесу формування інформаційно-технологічної компетентності майбутніх учителів інформатики в контексті діяльності студії педагогічної майстерності для підвищення методичної та технологічної грамотності викладачів закладів вищої освіти, яка передбачала роботу за двома напрямами: «Сучасні освітні технології» та «Основи комп’ютерних телекомунікацій».
Робиться висновок, що використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньо-інформаційному середовищі педагогічного закладу вищої освіти та оптимальне керівництво цим процесом дозволило надавати студентам додатковий теоретичний та методичний матеріал на електронних носіях з дисциплін базової підготовки в галузі інформатизації освіти, що дало можливість повторювати навчальний матеріал з досліджуваної проблематики та використовувати його в новому контексті.

Біографії авторів

Максим Львович Роганов, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна)

Роганов Максим Львович – кандидат технічних наук, доцент кафедри математики та фізики Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна). E-mail: Maxmar1@ukr.net

Максим Максимович Роганов, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна)

Роганов Максим Максимович – кандидат педагогічних наук, доцент, ст. викладач кафедри інформатики Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (м. Харків, Україна).E-mail: maxipro1987@gmail.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-29